شناسهٔ خبر: 66990530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روایتی از تشییع امام خمینی(ره) از نگاه عکاس همدانی

به ثبت رساندن و به تصویر کشیدن وقایع، لذتی بود که هیچگاه هیجانش در شخصیت عکاس همدانی خاموش نشد و همیشه دوربین به دست در صحنه‌های تاثیرگذار و به یادماندنی حاضر بوده و هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، اکبر بیگ زاده یکی از عکاسان با سابقه‌ای است که شاخص‌ترین زمان‌های عکاسی را از زمان انقلاب و در ۸ سال جبهه و جنگ می‌داند، به گفته این عکاس به یادماندنی‌ترین رویداد‌هایی که در دهه سوم زندگی به تصویر کشید زمان به خاک سپاری امام خمینی(ره) بود.

او می‌گوید: در این چهل ساله انقلاب، باشکوه‌ترین روز‌ها مربوط به زمان رحلت امام خمینی(ره) رخ داد که از جای جای ایران و حتی خارج از کشور در این تشییع بزرگ حضور داشتند.

به گفته بیگ زاده، امام خمینی(ره) مانند پدری برای امت اسلام به ویژه مردم ایران بود که زمان رحلت ایشان مردم به قدری بی‌تاب و بی قرار بودند که گویی پدر خود را از دست داده‌اند.

خرداد ماه سال ۶۸ بود که زمزمه حال نامساعد امام(ره) با گرمای سوزان خورشید دل‌های مردم ایران را سوزاند و چنان هول و ولایی به جان آنها انداخت که با شنیدن خبر رحلت امام(ره) آرام و قرار نداشتند تا به پیکر این شخصیت والا برسند.

این عکاس باسابقه همدانی با دیدن عکس‌هایی از آن زمان‌ها، یاد خاطرات شنیدن خبر رحلت امام خمینی(ره) می‌افتد و می‌گوید: به راستی با دیدن عکس‌ها خاطرات زنده می‌شود، مردم به عشق امام(ره) و رهبر انقلاب بر پیکر ایشان حاضر شدند و فرسنگ‌ها فاصله را پیاده تا مرقد امام(ره) طی کرده بودند.

<div id="video-display-embed-code_11178956"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4250467/11178956?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما