شناسهٔ خبر: 66990426 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

گوشت گوسفند باز هم گران شد - مردم سالاری آنلاين

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام " گوشت گوسفند" با 4.5 درصد و " گوشت گاو و گوساله" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 3.8- درصد است.

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین ، به نقل از مرکز آمار ایران، در اردیبهشت ماه 1403 ، تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " رشته آش " با 15.0 درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با 3.5 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام " گوشت گوسفند" با 4.5 درصد و " گوشت گاو و گوساله" با 1.3 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی" با 3.8- درصد می‌باشد.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با 3.1 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با 5.4- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " لیمو ترش " با 11.7 درصد ،" پرتقال" با 8.3 درصد می‌باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هندوانه" با 21.9- درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"گوجه فرنگی" با 14.7 درصد ،"سیب زمینی" با 13.6 درصد و " هویج فرنگی " با 12.1 درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با 7.7- درصد و "بادمجان" با 5.3- درصد می‌باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" چای خارجی بسته‌ای " با 5.1 درصد، "قند" با 5.0 درصد و"شکر" با 3.7 درصد می‌باشد.

در اردیبهشت ماه 1403 ، از 53 قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، تعداد 22 قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای نقاط شهری کشور (31.6 درصد) داشته‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما