شناسهٔ خبر: 66990108 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

احداث آزمایشگاه انرژی و هوشمندسازی شبکه گاز در خراسان رضوی با هدف بهینه‌سازی مصرف

مدیران پژوهش و فناوری و انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران در بازدید از آزمایشگاه برچسب انرژی و مرکز دیسپچینگ شرکت گاز استان خراسان رضوی از اقدام‌های این شرکت برای بهینه‌سازی و مدیریت مصرف گاز قدردانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، محسن مظلوم فارسی‌باف، مدیر پژوهش و فناوری این شرکت در این بازدید، با اشاره به پشتیبانی شرکت گاز استان خراسان رضوی از حوزه پژوهش و فناوری، گفت: طرح‌های مهم ملی بسیاری با حمایت‌های شرکت گاز استان خراسان رضوی، در این استان اجرایی شده که قابلیت بهینه‌کاوی ازسوی دیگر استان‌های کشور را هم دارد.

>>> بیشتر بخوانید؛

هزینه‌کرد ۳۰۸ میلیارد تومانی برای بهسازی موتورخانه‌ها تا همکاری‌های فرادستگاهی

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم ملی، طرح آزمایشگاه برچسب انرژی است که برای نخستین بار میان شرکت‌های گاز استانی کشور، به‌همت شرکت گاز استان خراسان رضوی در شهر مشهد اجرایی شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدام‌ها در زمینه پروژه هوشمندسازی شبکه گاز مشهد، تصریح کرد: این طرح با تمهیدهای اندیشه‌شده تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد که با تکمیل این طرح که با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجراست، حجم فشار گاز در ایستگاه‌های سی‌جی‌اس به‌صورت نرم‌افزاری کنترل و هدایت خواهد شد.

ساجد کاشفی، مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: خراسان رضوی در حوزه‌هایی که مسئولیت و وظیفه‌ای به آن محول می‌شود، بسیار خوب عمل کرده است. این موضوع در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز و اجرای طرح‌های مرتبط به خوبی خود را نشان داده که ستودنی است.

حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی هم در این باره توضیح داد: برای اجرای پروژه هوشمندسازی شبکه گاز مشهد، تیم چند نفره‌ای با تخصص‌های مختلف از حوزه‌های بهره‌برداری، هماهنگی فروش، اندازه‌گیری و پژوهش و فناوری گرد هم آمد و طی یک سال اخیر، تلاش‌های گسترده‌ای برای تسریع در تکمیل پروژه انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت شبکه‌های گازرسانی افزود: تکمیل طرح هوشمندسازی شبکه گاز مشهد کمک بزرگی به موضوع مدیریت مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی بیان کرد: معاون علمی ریاست‌جمهوری چندی پیش در بازدید از طرح هوشمندسازی شبکه گاز مشهد از عنوان «حرکت لبه دانش» برای این پروژه نام برد که مایه افتخار و مباهات صنعت گاز است.

حمیدرضا افشون، مدیر پژوهش و فناوری شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز از ۶ بستر آزمون رادیاتور، بخاری، گرمکن صنعتی، مشعل و سنجش بازده دیگ و مشعل در این آزمایشگاه خبر داد و گفت: استانداردهای لازم نیز برای اجرای کار در محیطی به مساحت ۷۰۰ متر اخذ شده است.

وی تأکید کرد: این آزمایشگاه تجهیزشده و برخی از بسترهای آزمون آن، نمونه‌ای کم‌نظیر در کشور  هستند.

نظر شما