شناسهٔ خبر: 66990015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران: میدان آزادی نماد آزادیخواهی ایران است

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اخبار کذب رسانه‌های معاند و انتشار کلیپ تصویری غیر واقعی در فضای مجازی با موضوع تخریب میدان آزادی پایتخت گفت: میدان آزادی مهمترین نماد آزادیخواهی در کشورمان است و به هیچ عنوان تخریب نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ طی روزهای اخیر، کلیپ تصویری با موضوع تخریب میدان آزادی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن فردی مدعی است که شهرداری تهران تصمیم به تخریب این میدان بزرگ گرفته و می‌خواهد آن را عملیاتی کند.

این کلیپ (ویدئو) مربوط به اواسط سال گذشته (۱۴۰۲) است، زمانی که شهرداری تهران در حال اجرای طرح ایجاد پارکینگ در بخشی از فضای سبز اطراف میدان آزادی بود. و هیچ ارتباطی به تخریب سازه برج آزادی ندارد ولی در بهبوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در فضای مجازی بازنشر شده و آن را دستاویزی برای حمله به شهرداری تهران قرار داده‌اند.

علیرضا نادعلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میدان آزادی همچون نگینی است که در پایتخت می‌درخشد و جزو هویت‌های تاریخی شناخته شده کشورمان بشمار می‌آید؛ چگونه می‌شود به چنین اقدامی مبادرت ورزید؛ بنابراین محکم می‌گویم هرگونه ادعایی در این باره پوچ بوده و دروغ در دروغ است.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ دوره‌ای از مدیریت شهری پیشنهادی مبنی بر تخریب میدان آزادی ارائه نشده است، افزود: از بدو انقلاب تاکنون تمام اتفاقات، رویدادها و راهپیمایی‌های اصلی کشورمان در این مکان یعنی میدان آزادی برگزار شده و از این پس، هم چنین خواهد بود حال سوال من از دروغ پردازان این است که چگونه ممکن است چنین تصمیمی درباره تخریب مکانی به این مهمی در کشور گرفته شود؟

سخنگوی شورای شهر همچنین با تاکید بر ماندگاری میدان آزادی گفت: اتفاقا طرحی در دست بررسی داریم که بر اساس آن میدان آزادی را با همین هویت و شمایل حفظ کرده و روی آن به عنوان میدانگاه فرهنگی با گرایش گفتمان انقلاب اسلامی کار بیشتری صورت گیرد.

نادعلی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در بدو وردشان به کشور تاثیر بسزایی در فضای میدان آزادی برجای گذاشتند، ادامه داد: همه به این اعتقاد داریم که امام خمینی (ره) با رویکرد و نگاه ویژه بدون دخالت کسی؛ این میدان را که طاغوت یعنی شاه مخلوع ایجاد کرده و قصد داشت نام و یاد خودش را در این میدان حفظ کند، تبدیل به مهمترین نماد آزادیخواهی دنیا کرد بنابراین این میدان به هیچ عنوان دست نخواهد خورد.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به این دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: طبیعی است که باز هم زمان انتخابات ایران فرا رسیده و رسانه‌های معاند بدنبال خوراک برای مقابله با تصمیمات مهم کشورمان می‌گردند به همین منظور آسمان و ریسمان را غیر عاقلانه و غیر منطقی بهم می‌بافند تا به هدفشان برسند که باید مراقب این افکار رسانه‌ای مخرب باشیم.

به گزارش ایرنا، برجِ آزادی سازه ای در غرب تهران پایتخت ایران اسلامی است که اصلی ترین نماد دوره معاصر بشمار می‌آید.

این برج در سال ۱۳۴۹ هجری خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی، طراحی و تحت مدیریت محمد پورفتحی ساخته شد و بنام شهیاد شناخته شد.

نظر شما