شناسهٔ خبر: 66989804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

القسام جزئیات جدیدی از «کمین جبالیا» منتشر کرد

گردان‌های القسام در پیامی ویدئویی جزئیات جدیدی از عملیات مهم هفته قبل رزمندگان مقاومت در اردوگاه جبالیا فاش کرده و خطاب به شهرک‌نشینان گفت که حرف‌های کابینه و ارتش خود را باور نکنید.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) هفته گذشته «ابوعبیده» سخنگوی رسمی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس از یک عملیات کمین پیچیده توسط رزمندگان مقاومت در یک تونل در اردوگاه جبالیا (شمال نوار غزه) خبر داد و اعلام کرد که در پی این عملیات چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و یا اسیر شده‌اند.

 

در همین راستا شب گذشته گردان‌های القسام جزئیات جدیدی از این عملیات را فاش و پیامی ویدیویی خطاب به خانواده‌های نظامیان کشته و یا اسیر شده اسرائیلی منتشر کرد.

 

در این پیام ویدیویی که شامل جزئیات عملیات رزمندگان مقاومت در اردوگاه جبالیاست، خطاب به خانواده‌های نظامیان کشته و اسیر شده صهیونیستی آمده است: «حرف‌های کابینه و ارتش خود را باور نکنید».

 

القسام در ادامه، جزئیات عملیات کمین جبالیا را فاش و اعلام کرد که رزمندگان آن موفق شدند نظامیان رژیم اشغالگر را به داخل یکی از تونل‌ها بکشانند و با وجود اینکه ارتش صهیونیستی یک پهپاد را به سمت ورودی تونل فرستاده بود اما نتوانست رزمندگان مقاومت را رصد کند.

 

بر اساس آنچه که گردان‌های القسام منتشر کرده، به محض خروج پهپاد، رزمندگان مقاومت طبق برنامه‌ریزی قبلی به سمت مکان کمین پیشروی کردند و زمانی که نیروهای اشغالگر به کمین داخل تونل رسیدند مبارزان مقاومت از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند، دو تن از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رساندند و دهانه تونل را منفجر کردند. بعد از آن دشمن صهیونیستی با تصور اینکه رزمندگان مقاومت فلسطین عقب نشینی کرده‌اند، اطراف دهانه تونل را کند تا راه آن را پیدا کند و سپس شمار دیگری از نیروهای خود را وارد آنجا کرد.

 

در پیام گردان‌های القسام آمده است، برخلاف تصورات دشمن، نظامیان رژیم اشغالگر در کمین جدید در داخل تونل گرفتار شدند؛ جایی که رزمندگان مقاومت بمب‌های کارگذاشته شده در منطقه کمین را منفجر کردند. زمانی که نیروهای اضافی رژیم اشغالگر به تونل رسیدند مبارزان مقاومت با آن‌ها درگیر شدند و سپس رزمندگان مقاومت کل تونل را منفجر کرده و از آن خارج شدند.

 

در بخش دیگری از این پیام ویدیویی گردان‌های القسام آمده است که این عملیات موجب کشته و زخمی شدن و به اسارت درآمدن نظامیان ارتش صهیونیستی که به داخل تونل آمده بودند شد و رزمندگان مقاومت تجهیزات آنها را ضبط کردند.

 

القسام همچنین با انتشار تصویر یکی از نظامیان صهیونیست و افشای هویت او که در این عملیات به هلاکت رسیده بود، خطاب به سران رژیم اشغالگر گفت: شما او را خوب می‌شناسید. چرا به اسرائیلی‌ها دروغ می‌گویید؟ آیا او از مزدورانی است که شما از 7 اکتبر (15 مهرماه) تاکنون اعلام نکرده‌اید و یا حتی درباره کشته‌های خودتان هم با نژادپرستی رفتار می‌کنید؟

 

گردان‌های القسام خطاب به خانواده‌های نظامیان کشته و اسیر شده صهیونیست اعلام کرد: حرف‌های کابینه و ارتش خود را باور نکنید.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما