شناسهٔ خبر: 66989626 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در آستانه برگزاری نمایشگاه اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد؛

یاسوج میزبان نمایشگاه کتاب شد

کهگیلویه و بویراحمد-در آستانه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، نمایشگاه کتاب یاسوج با حضور بیش از ۲۵ ناشر از استان‌های تهران، قم و کهگیلویه و بویراحمد و عرضه بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب در معرض دید عموم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که ظهر یکشنبه در بلوار قرنی یاسوج برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی در جامعه، گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۱۳۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف از جمله تاریخی، سیاسی، کودک، روانشناسی، رمان، دفاع مقدس، ادبیات و کودک و نوجوان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان

درخشان با بیان اینکه به منظور تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه، بخش ویژه‌ای به این گروه سنی در نمایشگاه اختصاص یافته است، افزود: با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه با ایام تعطیلات مدارس، این فرصت مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان با کتاب و مطالعه خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری این نمایشگاه تا ۸ تیرماه سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب خبر داد و از مردم شریف استان دعوت کرد تا از این فرصت برای بازدید و خرید کتاب استفاده کنند.

یاسوج میزبان نمایشگاه کتاب شد

حمایت ورزش و جوانان از نمایشگاه کتاب

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در بین جوانان، اظهار داشت: این اداره کل همواره در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه‌های کتاب در استان تلاش خواهد کرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت مطالعه، افزود: ما با حمایت از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سعی در پرکردن اوقات فراغت جوانان با کتاب و افزایش سرانه مطالعه در استان داریم.

حضور ۱۲ ناشر فعال در استان

جلیل بهشتی، کارشناس حوزه کتاب، در ادامه این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۲ ناشر در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در این نمایشگاه کتاب‌های به روز و پرمخاطب در موضوعات مختلف به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های نویسندگان بومی استان نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند برای علاقه‌مندان به کتاب در استان جذاب باشد.

یاسوج میزبان نمایشگاه کتاب شد

تاکید معاون استاندار بر ترویج مطالعه و کتابخوانی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ترویج مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب الگوی بارز کتابخوانی در کشور هستند و همواره بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه تاکید دارند.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه کنگره شهدا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهتمام ویژه‌ای به ترویج مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم دارند، افزود: امیدواریم با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شاهد افزایش سرانه مطالعه در استان و گرایش بیشتر مردم به کتاب و کتابخوانی باشیم.

نظر شما