شناسهٔ خبر: 66989560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خبرداد؛

جلوگیری از اجرای دو تور غیرمجاز گردشگری در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: در راستای برخورد با فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری از خروج دو تور غیر مجاز از قزوین به مقاصد قلعه‌رودخان و کویر مرنجاب جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اشاره به برخورد جدی و بدون اغماض با فعالیت تورهای گردشگری در سطح استان گفت: این تورها در روزهای پنجشنبه شب و جمعه صبح به مقصد قلعه رودخان و کویر مرنجاب قصد خروج از قزوین را داشتند که به‌دنبال نظارت مستمر کمیته نظارت بر تاسیسات گردشگری استان و بررسی‌های به‌عمل آمده با حضور کارشناس نظارت اداره‌کل و همراهی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان و پلیس اماکن از برگزاری آن جلوگیری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین عدم برخورداری از مجوز رسمی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ، بیمه‌نامه و عدم همراهی راهنمای گردشگری دارای کارت را از دلایل توقیف این تورها عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا کنون با متولیان برگزاری ۹ تور گردشگری به دلیل دارا نبودن استاندارهای لازم اجرای تور برخورد شده و بیش از ۳۰ تور استاندارد گردشگری نیز در سطح استان اجرا شده است.

او اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدامت مسافرتی و گردشگری، انجام تبلیغات و برگزاری تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

خزائلی یادآور شد: در همین راستا نظارت مستمر بر فعالیت تورهای گردشگری با حضور کارشناسان نظارت اداره‌کل و همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان درحال انجام است و با برگزارکنندگان تورهای گردشگری غیرمجاز و بدون مجوز و متخلفان این حوزه برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همکاری بین بخشی دستگاه‌ها و نهادها نیز برای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت تورهای گردشگری ضروری است، افزود: فعالیت تورهای غیرمجاز به‌صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و همکاری پلیس فتا در برخورد با متخلفان برگزاری تورها ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام و تاکید شده سفر با چنین تورهایی علاوه بر عدم دریافت خدمات مناسب ضررهای جبران‌ناپذیر جانی یا مالی برای گردشگران به همراه دارد و از گردشگران تقاضا داریم با اطلاع و آگاهی کامل نسبت به سفر با تورهای گردشگری اقدام کنند.

نظر شما