شناسهٔ خبر: 66989246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

آغاز فعالیت کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان

زهرا عسگری

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز فعالیت کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان خبر داد و گفت: این کنسرسیوم صادراتی بسترساز جهش صادرات محصول انجیر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سید مسعود عظیمی امروز، ۱۳ خردادماه در نشست شورای اداری شهرستان استهبان با اشاره به ظرفیت‌های شاخص و بی‌نظیر شهرستان استهبان در تولید انجیر و وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در این شهرستان گفت: راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی انجیر استهبان از برنامه‌هایی است که بسترساز رشد بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط برای حضور مستمر در بازارهای بین‌المللی و افزایش میزان صادرات خواهد بود.

وی در ادامه از پیگیری طرح توسعه شهرک صنعتی استهبان خبر داد و افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت واگذاری اراضی در این شهرک صنعتی، اجرای طرح توسعه در دستور کار این شرکت قرار دارد که امیدواریم با حمایت و همراهی دستگاه‌های اجرایی این موضوع هرچه سریع‌تر محقق شود.

عظیمی تصریح کرد: با الحاق اراضی طرح توسعه و آماده‌سازی اراضی، رویکرد اصلی در واگذاری‌ها توجه به صنایع مرتبط با بسته‌بندی و فرآوری انجیر به‌عنوان مزیت اصلی و مهم این شهرستان است و ایجاد زون‌های تخصصی برای استقرار صنایع بسته‌بندی و فراوری انجیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل شهرک صنعتی استهبان کمبود ظرفیت برق است، گفت: این موضوع سبب شده است طرح‌های تولیدی در دست ساخت که به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، دچار مشکل شوند.

وی با تصریح اینکه بر اساس قانون تأمین برق تا ورودی شهرک‌های صنعتی بر عهده وزارت نیرو است، افزود: انتظار داریم مشکلات این بخش رفع شود.

انتهای پیام

نظر شما