شناسهٔ خبر: 66988890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تغییر ساعت اداری در خراسان جنوبی/ مصرف انرژی مدیریت شود

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی با ابلاغ ساعت کاری جدید ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از نیمه خرداد گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف به مدیریت بهینه مصرف انرژی در فصل تابستان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر ناصری روز یکشنبه اعلام کرد: ساعت کار تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۶ تا ۱۳ خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساعت آغاز و خاتمه کار ادارات به استناد مصوبه هیئت وزیران و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی تغییر کرده است افزود: شهرداری‌ها و دیگر بخش‌های مربوطه مکلفند به منظور خدمات رسانی به شهروندان منطبق با ساعات کاری جدید درخصوص تامین وسایل ایاب و ذهاب عمومی، برنامه ریزی و اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دمای محیط کار ادارات باید بر حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود، متذکر شد: سامانه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ هر روز (یک ساعت قبل از پایان کار) از مدار خارج شود، روشنایی داخل ساختمان در بازه زمانی مذکور تا حد امکان کاهش یابد و روشنایی محوطه بیرونی نیز به حداقل برسد.

وی با اشاره به شرایط جوی در برخی مناطق استان گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا، سامانه‌های سرمایشی در مناطق گرمسیر استان (شهرستان‌های طبس و نهبندان) همزمان با ساعت خاتمه کار ادارات از مدار خارج شوند.

ناصری تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظفند شرایط را به نحوی مدیریت کنند که مصرف برق آنها ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال گذشته در ساعات اداری و ۶۰ درصد مصرف آنها در بعد از ساعات اداری نسبت به همان روز کاهش یابد.

وی افزود: تمامی اداراتی که مولد برق اضطراری در اختیار دارند باید ترتیبی اتخاذ کنند که در ساعت پیک مصرف تابستان بار مصرفی مجموعه را از مولد تامین کنند.

نظر شما