شناسهٔ خبر: 66988363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

شیلی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی می‌پیوندد

«گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی گفت که کشورش به شکایتی که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری متعلق به سازمان ملل به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه ارائه کرده است، خواهد پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه شکایت کرد. در ۲۶ ژانویه، دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی به تل‌آویو دستور داد اقدامات فوری برای جلوگیری از نسل‌کشی و اطمینان از جریان کمک‌های بشردوستانه به این منطقه انجام دهد.

در عین حال، دادگاه بین‌المللی دادگستری دستور آتش‌بس فوری در غزه را نداد. در اوایل ماه مارس، آفریقای جنوبی دوباره به دیوان بین‌المللی دادگستری رجوع کرده و خواستار اقدامات موقت اضافی علیه اسرائیل شد که به قحطی گسترده در میان فلسطینی‌ها در منطقه تحت‌محاصره غزه رسیدگی ‌کند.

روزنامه «لا ترسرا» چاپ شیلی به نقل از گابریل بوریچ گفت: «من تصمیم گرفته‌ام که شیلی از پرونده ارائه شده توسط آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه بین‌المللی دادگستری حمایت کند.»

در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش فلسطینی حماس یک حمله در مقیاس وسیع علیه اراضی اشغالی انجام داد و محله و پایگاه‌های نظامی را هدف حمله قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آن رژیم صهیونیستی حملات تلافی‌جویانه‌ای را آغاز کرد، دستور محاصره کامل غزه را صادر و با هدف ادعایی «نابودی» اعضای مقاومت حماس و نجات اسرا، حمله زمینی به منطقه تحت محاصره فلسطین را آغاز کرد. به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۶۲۰۰ نفر در حملات صهیونیست‌ها در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و گمان می‌رود بیش از ۱۰۰ اسیر هنوز در غزه نزد حماس باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما