شناسهٔ خبر: 66986499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی بهبود شرایط اقتصادی در دولت سیزدهم را تشریح کرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستاورد‌های دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: توجه ویژه به اقتصاد از موضوعات مورد تاکید رییس جمهور شهید و مقام معظم رهبری است و شاخص‌های کلان اقتصادی در کشور و استان متاثر از تصمیم سازی‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستاورد‌های دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: توجه ویژه به اقتصاد از موضوعات مورد تاکید رییس جمهور شهید و مقام معظم رهبری است و شاخص‌های کلان اقتصادی در کشور و استان متاثر از تصمیم سازی‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، مرتضی بهزادفر افزود: با عملکرد و اقدامات رییس جمهور شهید در دولت سیزدهم در استان شاهد بهبود شرایط اقتصادی و کاهش شاخص های تورم هستیم. 

بهزادفر عنوان کرد: تغییرات نرخ سالانه تورم که قبل از دولت سیزدهم وضعیت نامناسبی داشت در شروع این دولت به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت رو به رشد نهاد. 

وی اظهارداشت: نرخ سالانه تورم در خراسان شمالی در فروردین ماه ۱۴۰۲ در جایگاه چهارم و بالاتر از میانگین کشوری بود که با تلاش مدیران و اتخاذ سیاست های کلان دولت سیزدهم، اکنون به جایگاه ۲۴ ارتقا یافته است.

وی افزود: برای اولین بار در استان در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه در استان ۳۶.۵ درصد و پایین تر از میانگین کشوری رسید، این شاخص در کشور ۳۷ درصد است. 

وی در خصوص توجه و هدف گذاری دولت در حوزه ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان و فارغ التحصیلان، گفت: نرخ بیکاری در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲،  ۷.۵درصد را تجربه کرد که این شاخص در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است. 

بهزادفر در خصوص شاخص محیط کسب و کار افزود: در دولت سیزدهم جایگاه شاخص محیط کسب و کار در استان به ۵.۹۷ درصد ارتقای قابل توجهی داشته است که نسبت به میانگین کشوری نیز شرایط بهتری دارد.

وی اظهارداشت: در دولت سیزدهم، استان در  شاخص امنیت سرمایه گذاری، جایگاه سوم را  کسب کرد و در این مدت این جایگاه حفظ شد که متاثر از سیاست گذاری های کلان اقتصادی و تلاش مدیران است و اظهار امیدواری کرد شرایط خوب اقتصادی استان پایدار بماند.

بهزادفر رشد اعتبارات استان ها از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان در سال های گذشته را به بالغ بر ۳۱۰۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ مورد توجه قرار داد و گفت: اعتبارات پروژه های ملی به نام استان در سال ۱۴۰۳ در قانون بودجه رشد ۸۲ درصدی یافت و این رشد قابل توجه در پروژه های ملی و استانی در دولت سیزدهم نسبت به سال های قبل از آن به سبب نگاه ویژه تمرکززدایی که دولت نسبت به استان ها و افزایش اختیارات استانداران داشته است، نشان از هدفگذاری و تصمیم سازی خوب دولت و درک مناسب تر از شرایط استان ها است.

بهزادفر به بیان چند اتفاق بسیار مهم در حوزه پروژه‌های مختلف ملی در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: تصویب انتقال آب سرانی به شهرهای مهم استان که بعد از ده سال انتظار برای دریافت مجوز ماده ۲۳ در سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد،  یک اتفاق بسیار خوب بود و  در ردیف پیوست قانون بودجه ۱۴۰۳ قرار گرفت.

وی طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان را از تاکیدات رئیس جمهور شهید خواند و اظهارداشت: وقتی ایشان مطلع شدند که مجموعه پتروشیمی از منایع آب‌های با ارزش آهکی استفاده می کند دستور دادند تا این پروژه با تسهیل صدور مجوز  و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود که اکنون این طرح از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود در تابستان امسال به بهره برداری برسد. 

وی افزود: با توجه رئیس جمهور شهید برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان در سال گذشته در یک مرحله بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار و امسال نیز۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی تخصیص داده شد.

بهزادفر، اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از سد گلمندره، پروژه انتقال آب پلنگ دره، ارتقای راه های آسفالت روستایی، ارتقای سرانه فضای آموزشی، توجه به محرومیت زدایی و برای اولین بار اضافه‌ شدن ردیف مصوب به نام محرومیت زدایی در جداول پیوست قانون را برخی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در استان خواند .

انتهای پیام

نظر شما