شناسهٔ خبر: 66985287 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال ملی

طغیان امیر قلعه‌نویی علیه رامین رضاییان و کاپیتان‌های استقلال!

فهرست ۲۶ نفره تیم ملی ایران برای انجام ۲ بازی پایانی مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به  گزارش فوتبال ۳۶۰؛تیم ملی ایران که با ۱۰ امتیاز توانسته صعود خود به دور سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را مسجل کند، به دنبال آن است تا بتواند صدرنشینی‌اش را در این مرحله از رقابت‌ها حتمی نماید. شاگردان امیر قلعه‌نویی که از ۴ مسابقه قبلی موفق به کسب ۱۰ امتیاز شده‌اند، حالا باید در ۲ بازی پایانی مرحله گروهی، ابتدا هفدهم خردادماه در هنگ‌کنگ به مصاف تیم ملی این کشور بروند و سپس بیست‌ودوم خردادماه در تهران میزبان ازبکستان خواهند بود.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران که چشم‌انتظار پایان مسابقات لیگ بیست‌وسوم بود تا بعد از آن، فهرست بازیکنان منتخب خود را اعلام کند، در فاصله حدوداً ۲ ساعت بعد از بسته‌شدن پرونده لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۰۳-۱۴۰۲، فهرست ۲۶ بازیکن موردنظرش را رسماً اعلام کرد؛ آن‌هم در حالی‌که آرمین سهرابیان، محمد محبی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی به دلیل آسیب‌دیدگی در این اردو حضور ندارند. با این وجود، در فهرست اعلام شده از سوی امیر قلعه‌نویی، چهره‌های سرشناسی نام‌شان به چشم نمی‌خورد که حذف نام کاپیتان‌های استقلال و البته عدم دعوت از رامین رضاییان، جنجالی‌ترین تصمیمات قلعه‌نویی است!

بهترین دروازه‌بان فصل دعوت نشد!

سرمربی تیم ملی در خط دروازه تصمیم گرفته تا نام علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و حسین پورحمیدی را در فهرست خود جای بدهد؛ آن‌هم در حالی‌که در پایان لیگ بیست‌وسوم، حسین پورحمیدی در کنار حسین حسینی بیشترین کلین‌شیت را در این دوره از رقابت‌ها داشتند و حسینی در میان تمامی دروازه‌بانان لیگ، میانگین کمترین گل خورده را داشت، اما با این وجود، در تصمیمی عجیب و بحث‌برانگیز، قلعه‌نویی تصمیم گرفت تا روی نام حسین حسینی خط قرمز بکشد و او را به اردوی ملی دعوت نکرد!

حذف غیرمنتظره روزبه و رامین

قلعه‌نویی در پست مدافع میانی به سراغ دعوت از شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی و محمدامین حزباوی رفته و عدم دعوت از روزبه چشمی و البته سامان فلاح در نوع خود عجیب و سوال‌برانگیز است. دیگر تصمیم جنجالی قلعه‌نویی در سمت راست خط دفاعی تیم ملی اتخاذ شده و او روی نام رامین رضاییان خط قرمز کشیده و ترجیح داده تا به آریا یوسفی و صالح حردانی فرصت حضور در تیم ملی را بدهد؛ آن‌هم در حالی‌که رضاییان جزو برترین بازیکنان فصل بود و کارش را با ثبت هت‌تریک در هفته سی‌ام در لیگ برتر به پایان برد!

دوری حاج‌صفی و نوراللهی از تیم ملی ادامه دارد

احسان حاج‌صفی به نظر می‌رسد که در مسیر جوان‌گرایی از فهرست تیم ملی کنار رفته و دیگر شانسی برای بازگشت به تیم ندارد. در پست دفاع چپ، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی گزینه‌های موردنظر امیر قلعه‌نویی برای اردوی پیش‌رو هستند. در پست هافبک دفاعی و هافبک میانی هم در شرایطی دوری احمد نوراللهی از تیم ملی ادامه دارد که محمد قربانی، امید نورافکن و سعید مهری در کنار سامان قدوس در این پست به اردوی ملی فراخوانده شده‌اند.

لیموچی، آقایی‌پور و آزادی، سورپرایز‌های قلعه‌نویی

مهدی لیموچی، وینگر جوان آلومینیوم اراک جزو ستاره‌های دعوت‌شده به اردوی جدید تیم ملی است و در کنار او، نام علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی ترابی، اللهیار صیادمنش و البته محمدجواد حسین‌نژاد به چشم می‌آید. در خط حمله هم امیر قلعه‌نویی به سراغ دعوت از مهدی طارمی و سردار آزمون در کنار شهریار مغانلو، جواد آقایی‌پور و محمدرضا آزادی رفته که حضور آقایی‌پور و آزادی در فهرست تیم ملی می‌تواند در نوع خود جالب‌توجه باشد و نشان از علاقه ویژه قلعه‌نویی به سبک بازی این ۲ مهاجم دارد.

لیست کامل تیم ملی ایران برای دیدار با هنگ‌کنگ و ازبکستان

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عارف غلامی، محمدامین حزباوی، صالح حردانی، آریا یوسفی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، محمد قربانی، امید نورافکن، سامان قدوس، سعید مهری، مهدی لیموچی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، محمدجواد حسین‌نژاد، مهدی ترابی، اللهیار صیادمنش، مهدی طارمی، سردار آزمون، شهریار مغانلو، جواد آقایی‌پور و محمدرضا آزادی

نظر شما