شناسهٔ خبر: 66985139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

راهنمای خرید و مشخصات بهترین کیس گیمینگ

صاحب‌خبر -

اگر به‌دنبال خرید بهترین کیس گیمینگ جهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای کاملی را برای این کار مطالعه کنید. همان‌طور که می‌دانید، روشی محبوب که اکثر افراد برای بازی ‌کردن یا انجام کارهای گرافیکی آن را پیش می‌گیرند، خرید کیس‌های کامپیوتر گیمینگ است.

کیس‌های گیمینگ در واقع همان محصولاتی هستند که مخصوص بازی بوده و از پردازنده‌های قدرتمند برخوردار هستند. برای این که راحت‌تر بهترین کیس کامپیوتر را بخرید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه راهنمایی کامل برای این موضوع به شما ارائه خواهیم کرد.

کیس اسمبل‌شده؛ بهترین نوع برای خرید کیس گیمینگ
انواع مختلفی از کیس‌های کامپیوتر در بازار وجود دارد. شما قادر هستید به‌جای خرید لپ‌تاپ گیمینگ ارزان، سراغ خرید کیس‌های اسمبل‌شده بروید. کیس‌های اسمبل‌شده در واقع محصولاتی هستند که توسط شرکت‌های بزرگ از قبل آماده‌سازی شده و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

کیس‌های دیگری نیز وجود دارند که به‌صورت اسمبل‌نشده هستند. این کیس‌ها خالی بوده و به‌طور جداگانه به‌فروش می‌رسند. شما باید قطعات مختلف را تهیه کرده و روی این کیس سوار کنید؛ اما برای این کار باید دانش آن را داشته باشید.

چه برندی را برای کیس گیمینگ انتخاب کنیم؟


 
سوالی که در ذهن کاربران زیادی وجود دارد این است که چه برندی را برای خرید بهترین کیس گیمینگ انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که برندهای بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برخی از این برندها به‌عنوان بهترین برند لپ تاپ نیز شناخته شده و قیمت‌های متفاوتی دارند. بهترین برندهای این زمینه به‌‌صورت زیر هستند.

• کیس ایسوس (Asus) در برندهای TUF و ROG
• کیس ام اس آی (MSI)
• کیس گرین (Green)
• کیس ترمالتیک (Thermaltake)
• کیس کولرمستر (Cooler Master)
• کیس کورسیر (Corsair)
• کیس شارکون (Sharkoon)
• کیس گیگابایت (Gigabyte)
• کیس کوگار (Cougar)

معیارهای مهم هنگام خرید بهترین کیس گیمینگ


 
شاید برایتان سوال باشد که چه معیارهایی برای خرید بهترین کیس کامپیوتر مهم هستند؟ اگر می‌خواهید نسبت به خرید کامپیوتر گیمینگ اقدام کنید، باید معیارهای مهمی را بررسی کنید. این معیارها را در ادامه به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

طراحی ظاهری و کیفیت بدنه کیس (Case Quality)
اگر به‌دنبال خرید بهترین کیس گیمینگ جهان هستید، باید ابتدا کیس اصلی یا همان بدنه را بررسی کنید. منظور از کیس همان Case یا بدنه‌ای است که قطعات و سخت‌افزارهای گرافیکی روی آن قرار می‌گیرند. اگر کیفیت بدنه مناسب نباشد، قطعا ضرر می‌کنید.

دلیل این موضوع نیز این است که قطعات باید سال‌های سال به‌درستی روی این بدنه قرار گرفته و ورودی و خروجی هوای خوبی نیز داشته باشند. برخی از کیس‌ها طراحی لوکس یا اسپرت داشته و قطعا نظر شما را جلب می‌کنند. به همین دلیل باید برای خرید این محصول به طراحی ظاهری توجه ویژه‌ای داشته باشید.

(CPU) یا پردازنده مرکزی کامپیوتر
مورد دیگری که بررسی آن برای خرید بهترین کامپیوتر گیمینگ از بیشترین اهمیت برخوردار است، پردازنده مرکزی یا همان سی‌پی‌یو است. CPU مخفف عبارت Central Processing Unit بوده و مرکز انجام پردازش‌ها و محاسبات اصلی کامپیوتر است.

در این قطعه بخش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام پردازش ساعت و زمان، محاسبات ریاضی، پردازش گرافیک‌های ساده سیستم‌عامل و ذخیره‌سازی داده‌های کش را برعهده گرفته‌اند. شما می‌توانید بین برندهای Intel و AMD یک برند را برای خرید این محصول انتخاب کنید. سری Core i9 نسل 13 از اینتل را می‌توان بهترین انتخاب برای این کار دانست.

پردازنده گرافیکی (GPU) کامپیوتر
معیار دیگری که باید برای خرید بهترین کیس گیمینگ جهان بررسی کنید، پردازنده گرافیکی است. جی‌پی‌یو یا همان GPU در واقع Graphics Processing Unit بوده و این عبارت نیز به معنای واحد پردازش‌های گرافیکی است. تمامی تصاویر گرافیکی که در بازی‌ها مشاهده می‌کنید، توسط کارت گرافیک پردازش می‌شوند.

شرکت Nvidia بهترین کارت‌های گرافیک بازار را تولید می‌کند. اگر می‌خواهید جدیدترین بازی‌های روز دنیا را به‌راحتی در سیستم خود اجرا کنید، باید برای این کار پردازنده Nvidia GeForce RTX 3060 یا RTX 4060 را تهیه کنید. همچنین توجه داشته باشید که حداقل حافظه گرافیکی (VRAM) 8 الی 10 گیگ باید در این قطعات وجود داشته باشند.

میزان رم (RAM) کامپیوتر گیمینگ
میزان حافظه رم را باید معیاری مهم و اساسی برای خرید بهترین کیس گیمینگ جهان دانست. بسیاری از گیمرها به این موضوع توجه نکرده و صرفا سرمایه خود را خرج خرید مانیتور و کارت گرافیک گران می‌کنند؛ اما باید گفت که این کار اشتباه است.

درصورتی‌که می‌خواهید تمامی بازی‌ها را بدون لگ یا هنگ در کامپیوتر اجرا کنید، باید حداقل میزان رم 16 گیگابایتی را داشته باشید. رم‌های DDR4 انتخابی رایج، مناسب و خوش‌قیمت هستند؛ اما اگر بتوانید از پس هزینه رم‌های DDR5 بر بیایید، قطعا بیشترین سرعت رم را تجربه خواهید کرد.

سیستم خنک‌کننده کیس (Cooling)
برای اینکه قادر به خرید بهترین کیس کامپیوتر در بازار باشید، باید سیستم خنک‌کننده آن را نیز بررسی کنید. کولینگ یک کیس بسیار مهم بوده و در عملکرد آن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اگر کیس دارای خنک‌کننده‌های ضعیف باشد، پس‌از مدتی استفاده دمای قطعات بالا رفته و راندمان پردازش کاهش پیدا می‌کند.

به همین دلیل خنک‌ کردن آن‌ها در چنین شرایطی بسیار مهم است. سیستم‌های کولینگ دارای 2 نوع مایع و هوایی هستند. خنک‌کننده هوایی با کمک فن‌های مخصوص پردازنده‌ها را سرد می‌کند. در سیستم‌های مایع از یک مایع که ظرفیت دمایی بالایی دارد را به‌کار می‌برند. هرکدام از این سیستم‌ها مزایا و معایب خود را دارا هستند.

حافظه ذخیره‌سازی (Storage) در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های گیمینگ
اما نکته‌ای که علاوه‌بر تاثیر در خرید لپ‌تاپ گیمینگ ارزان، در خرید بهترین کیس گیمینگ جهان نیز تاثیر دارد، حافظه‌ای است که در آن به‌کاررفته است. حافظه ذخیره‌سازی بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان نیز از نوع SSD یا NVMe است. به همین دلیل باید سراغ خرید SSDهایی با فضای حداقلی 1 ترابایت بروید. این‌گونه محدودیتی برای نصب بازی‌های مختلف نخواهید داشت.

جمع‌بندی
درصورتی‌که می‌خواهید نسبت به خرید بهترین کیس گیمینگ جهان اقدام کنید، باید معیارهای مهمی را برای این کار مورد بررسی قرار دهید؛ از برند کیس گرفته تا نوع اسمبل‌شدن آن. برندهای MSI، ASUS و Couger بهترین محصولات مخصوص بازی در این زمینه را تولید می‌کنند.

برای اینکه بتوانید مدلی مناسب از میان محصولات این برندها را انتخاب کنید، باید معیارهای مهمی مانند کیفیت کیس و ظاهر آن، سیستم خنک‌کننده، حافظه ذخیره‌سازی، کارت گرافیک، پردازنده مرکزی و میزان رم را مورد مطالعه و مقایسه قرار دهید. این‌گونه قادر هستید با بهترین قیمت در تکنولایف، مدل مد نظر خود را انتخاب کنید.

نظر شما