شناسهٔ خبر: 66984001 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری هندی‌ها در بندر چابهار / ورود هند به پروژه‌های نفتی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ادامه قرارداد با هندی‌ها و با هماهنگی وزارت نفت، وارد پروژه‌های نفتی هم خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی‌اکبر صفایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره جزییات راه‌اندازی شرکت مشترک کشتیرانی ایران و هند اظهار داشت: ایجاد این شرکت مشترک دستور وزیر راه و شهرسازی کشورمان است و در حال بررسی برای ایجاد این شرکت مشترک بین ایران و هند در بخش ناوگان هستیم. اما موضوع مهم اجرایی قرارداد بلند مدت با اپراتور هندی است و کار اجرایی آغاز شده و بهره‌برداری از سوی هندی‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار اعلام شده‌است و امضای قرارداد تجهیزات در  مراحل نهایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مرحله دوم سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار در حال نهایی شدن  است، گفت: ارزش قرارداد ٢۵٠ میلیون دلار به صورت مستقیم است که امکان رسیدن به یک میلیارد دلار  وجود دارد و مذاکرات هماهنگی با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه کشورمان و با طرف هندی انجام شده‌است.

وی تاکید کرد: در ادامه قرارداد با هندی‌ها با هماهنگی وزارت نفت، وارد پروژه‌های نفتی هم خواهیم شد. بخش دوم سرمایه گذاری هندی‌ها در قالب تسهیلات است

انتهای پیام/

نظر شما