شناسهٔ خبر: 66983892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

غرق‌شدگی در کمین ؛ شنا و ماهیگیری در سد‌های خراسان شمالی اکیدا ممنوع

شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ماهیگیری در سد‌ها و بند‌های انحرافی استان ممنوع است و ضرورت دارد مردم و مسافران برای حفظ جان خود از نزدیک شدن به مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی بپرهیزند.

صاحب‌خبر -

غرق‌شدگی در کمین است ،شنا و ماهیگیری در سد‌های خراسان شمالی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در آستانه فرا رسیدن فصل گرما، پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اعلام ممنوعیت و مخاطره‌های شنا و ماهیگیری در مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی استان تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان در مراجعه به این سازه‌های آبی باشند، زیرا بی‌توجهی به هشدار‌ها در ورود به حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت.
در این هشدار با اشاره به اینکه افراد زیادی با تصور مهارت داشتن در شنا و برای لذت بردن از شنا و ماهیگیری در این مکان‌ها، قربانی شرایطی شده‌اند که تصورش را نداشتند، افزوده شده است: نداشتن آگاهی از شرایط مخازن سدها، حتی شناگران ماهر را به کام مرگ کشانده است.
لغزندگی حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای افراد از جمله شناگران و ماهیگیران به‌دنبال دارد.
در این گزارش همچنین به تغییرات دمایی در لایه‌های مختلف آب مخزن سد‌ها اشاره و تاکید شده است: تغییرات ناگهانی دمای آب در مخازن سد‌ها باعث گرفتگی عضلات از دست رفتن تعادل و سکته شناگران می‌شود.
برای اطلاع‌رسانی به مردم، علاوه بر نصب تابلو‌های هشداردهنده در حاشیه مخازن سد‌ها و بند‌های انحرافی استان، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه از طریق وسایل ارتباط جمعی ملی و محلی انجام شده است.
خراسان شمالی هشت سد و ۱۱ بند انحرافی دارد.

نظر شما