شناسهٔ خبر: 66983573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) طراحی استثنایی ساختمان یک کارخانۀ «بلورسازی» در تهران (تصاویر) طراحی استثنایی ساختمان یک کارخانۀ «بلورسازی» در تهران

فرادید| این پروژه اداری با هدف تسهیل دسترسی کارکنان، افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در انتهای بلوار اوشان-دارآباد احداث شده است. محدودیت‌های زمین محل ساخت، طراحان را مجبور به استفاده از یک پلان خطی برای ساختمان می‌کرد، اما این باعث نشد که آن‌ها خلاقیت‌هایشان برای خلق فضاهای غیرخطی

صاحب‌خبر -

فرادید| این پروژه اداری با هدف تسهیل دسترسی کارکنان، افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در انتهای بلوار اوشان-دارآباد احداث شده است. محدودیت‌های زمین محل ساخت، طراحان را مجبور به استفاده از یک پلان خطی برای ساختمان می‌کرد، اما این باعث نشد که آن‌ها خلاقیت‌هایشان برای خلق فضاهای غیرخطی و منحصر به فرد را کنار بگذارند.

به گزارش فرادید؛ در این پروژه، خلاقیت با تمرکز بر سه عنصر اصلی یعنی نور، رنگ و فضا شکل گرفته است. نور طبیعی روز به عنوان عنصری ضروری در طراحی، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فواید فیزیولوژیکی و روانی متعددی برای کارکنان دارد. به همین جهت شیشه یک عنصر ضروری برای راه دادن نور به درون ساختمان بود.

1

اما رنگ‌ها نیز نقش مهمی در ایده طراحی این پروژه ایفا کرده‌اند. هر رنگ واکنش متفاوتی در افراد ایجاد می‌کند و یادآور خاطرات یا القاکننده احساسات خاصی است. در نتیجه ترکیبی از «شیشه و رنگ» را می‌توان خصلت اساسی و تعریف‌کنندۀ این ساختمان دانست. رنگ‌هایی که در همنشینی زیبایشان یادآور شیشه‌های رنگی خانه‌های پنج‌دری قدیمی هستند و در عین حال از جهت نوع همنشینی رنگ‌ها، تداعی‌کنندۀ سبک مدرن «دِ استیل» نیز هستند.

KavehGlass_8

به علاوه، در این پروژه از اشکال هندسی هشت‌ضلعی تو در تو برای خلق فضاهای پویا و متغیر در درون ساختمان استفاده شده است. این اشکال در ارتفاع ساختمان به صورت زیگزاگ می‌چرخند و در هر لحظه، منظره‌ای متفاوت از فضاهای اطراف را به بیننده ارائه می‌دهند.

KavehGlass_2

4

3

KavehGlass_11

منبع: faradeed-191423

نظر شما