شناسهٔ خبر: 66983535 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

الزامات بازگشت شکوفه‌ها به مسابقات قرآن اوقاف

مسابقات قرآن شکوفه‌ها یعنی گروه سنی 12 تا 18 سال از سال 94 برطبق مصوبه ستاد عالی مسابقات به آموزش و پرورش واگذار شده است و لذا تصمیم مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مبنی بر برنامه‌ریزی و بازگرداندن آن به مسابقات سراسری قرآن، نیاز به مصوبه ستاد عالی مسابقات دارد.

صاحب‌خبر -
بازگرداندن بخش شکوفه‌ها به مسابقات قرآن اوقاف، نیاز به مصوبه ستاد عالی مسابقات داردبه گزارش ایکنا، ثبت‌نام برای حضور در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مرکز امور قرآنی اوقاف و امور خیریه از ابتدای خرداد سال جاری برگزار شده است و بنا به گفته حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف، متقاضیان شرکت در این دوره می‌توانند تا 19 خرداد با مراجعه به نشانی my.oghaf.ir در این زمینه اقدام کنند.
 
همچنین براساس اعلام مجیدی‌مهر، چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های آوایی(انفرادی و گروهی)، معارفی(عمومی و تخصصی) و بخش ویژه (رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال) برنامه‌ریزی شده است که به این ترتیب رقابت‌های قرآنی گروه سنی 12 تا 18 سال که از سال 94 برگزاری آن به آموزش و پرورش سپرده شده بود، بعد از 9 دوره، مجدد به مسابقات سراسری  قرآن کریم اوقاف بازخواهد گشت.
بیشتر بخوانید: 
 
این امر در شرایطی است که تصمیم برای برگزاری مستقل مسابقات گروه سنی 12 تا 18 سال که از آن به بخش شکوفه‌ها یاد می‌شود، مصوبه قانونی ستاد عالی مسابقات قرآن است و مرکز امور قرآنی اوقاف برای بازگرداندن آن به گردونه مسابقات سراسری قرآن باید از این ستاد مجوز داشته باشد.
 
میکائیل باقری؛ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری بخش شکوفه‌ها به عنوان یکی از بخش‌های در نظر گرفته شده در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: اگر قرار است بخش مسابقات شکوفه‌ها به مسابقات قرآن اوقاف ارجاع شود، نیاز به مجوز قانونی از سوی ستاد عالی برگزاری مسابقات دارد که با توجه به عدم برگزاری ستاد مذکور طی بیش از یک سال و نیم اخیر، شخصاً از صدور این مجوز بی‌خبرم.
 
از منظری دیگر شاید تصمیم اتخاذ شده از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف مبنی بر برگزاری بخش ویژه گروه سنی 12 تا 18 سال، پوشش آن دسته از متسابقانی باشد که این گروه سنی را شامل می‌شوند اما بنا به هر دلیلی از جمله ترک تحصیل و یا محرومیت برخورداری از امکانات تحصیلی، به عنوان دانش‌آموز در نظام رسمی آموزش و پرورش تلقی نشوند و لذا باید به آنها و احتمالاً استعدادهای قرآنی که از آن برخوردارند توجه شود.
 
باقری در پاسخ به این نقطه نظر نیز گفت: اولاً که تعداد این افراد آن چنان زیاد و چشمگیر نیست که بتوان به این بهانه داعیه بازگرداندن بخش شکوفه‌ها به مسابقات سراسری اوقاف را داشت و لذا آموزش و پرورش نیز همچنان تابع قانون خواهد بود و همچون سنوات گذشته رویداد مسابقات قرآن دانش‌آموزان را به شکل مستقل برنامه‌ریزی و برگزار خواهد کرد.
 
وی در پایان اظهار کرد: امید است ما خادمان قرآن در دستگاه‌های مختلف در جهت اجرای فعالیت‌های قرآنی هم‌افزا با پرهیز از نام و نشان دستگاه خود، یاد بگیریم که از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های مشترک با هدف هم‌افزایی و پرهیز از موازی‌کاری استفاده کنیم تا شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های ارزشمند قرآنی باشیم.
انتهای پیام

نظر شما