شناسهٔ خبر: 66983525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکورد روزانه تولید کلاف در مجتمع فولاد سبا شکست

اصفهان-ایرنا-مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا گفت:این مجتمع صنعتی در روز پنجم خرداد با ثبت رکورد پنج هزار و ۷۱۳ تن تولید کلاف گرم،  توانست رکورد روزانه تولید خود را بشکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهمن خلیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شکست این رکورد نقطه عطفی در تولیدات مجتمع فولاد صباست و رکورد قبلی این شرکت مربوط به دهم فروردین‌ و به میزان ۵ هزار و ۶۷۱ تن کلاف گرم بود.

وی ادامه داد: خطوط تولید در فولاد سبا پیوسته است و هرگونه اشکال در یک خط بر فعالیت دیگر خطوط نیز تأثیر می‌گذارد از این رو هماهنگی دقیق و کاهش حداکثری مشکلات بالا و پایین‌دستی می‌تواند در کسب موفقیت‌ها تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: با انجام تعمیرات به‌موقع و کیفی و بهره‌برداری مناسب از تجهیزات، توقفات در این شرکت به کمترین میزان ممکن رسیده است. همچنین تولید مواد اولیه ازجمله آهن اسفنجی در حال حاضر در فولاد سبا از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و این امر تأثیر زیادی در ثبت رکورد کلاف گرم داشته است.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا خاطرنشان کرد: در برخی از روزها که رکورد جدید ثبت می‌شود، میزان ضایعات به صفر می‌رسد یا به کمترین حد کاهش می‌یابد و این امر نقش بسزایی در بهبود کیفیت تولید دارد.

وی یادآور شد: به حداقل رساندن ضایعات به معنای افزایش نسبت وزنی محصولات تولیدی به مواد اولیه مصرفی در خطوط تولید است و هم‌اکنون توانستیم به کیفیت حدود ۹۹ درصد در محصولات نهایی برسیم.

خلیلی همچنین با اشاره به نقش خدمات فنی و پشتیبانی در ثبت این رکورد اشاره کرد و افزود: جمع‌آوری سرباره زیر کوره قوس در این رکورد نقش بسزایی داشته است. باید توجه داشت که تقریباً به‌اندازه یک‌سوم تولید، سرباره تولید می‌شود که این سرباره حتماً باید به‌صورت گرم جمع‌آوری شود و این امر به‌خوبی انجام گرفته است.

شرکت فولاد مبارکه به مثابه یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور، در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیک شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان قرار دارد و مجتمع فولاد سبا یکی از واحدهای این شرکت است که در جوار کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار دارد.

نظر شما