شناسهٔ خبر: 66983485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست تنظیم بازار استان مطرح شد؛

تأکید استاندار همدان بر تداوم نظارت دقیق و جدی بر بازار

استاندار همدان گفت: با نظارت دقیق بازار باید جلوی تغییرات نامتوازن را گرفت و در عین حال تولید و عرضه را متناسب با نیاز بازار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در نشست ستاد تنظیم بازار استان همدان با اشاره به ادامه داشتن مکتب انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) از طریق هدایت‌های مقام معظم رهبری گفت: امروز حمایت دانشجویان و خیزش مردمی در کشور‌های دیگر برای ظلم ستیزی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد ماست.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: در جامعه امروز نیز ما مانند رئیس جمهور شهید و همراهانش باید به دنبال آرامش مردم، کنترل بازار و توازن تولید و عرضه کالا باشیم، هدف ما نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و بالا بردن قدرت خرید مردم است.

به گفته وی با نظارت دقیق بازار باید جلوی تغییرات نامتوازن بازار را گرفت و در عین حال تولید و عرضه را متناسب با نیاز بازار کرد.

استاندار همدان در ادامه از جوجه ریزی ۴ میلیون و نیم جوجه در مرغداری‌های استان خبر داد و گفت: اگر کشتار،  بسته بندی و شستشوی مرغ را ارتقا دهیم هم کیفیت گوشت مرغ را بهتر و هم میزان صادرات آن را از استان بیشتر خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم گفت: ما در کشور قطب تولید سیب زمینی هستیم و به تازگی مجوز صادرات ۳ هزار تن آن را گرفته ایم که برای سیب‌زمینی کاران و سرمایه کاران سود بیشتری به همراه دارد.

رضا بهراملو افزود: ما در بازار امسال ۳۸/۸ تن برنج ایرانی، ۹۸ تن برنج خارجی، ۳ تن گوشت منجمد، ۲۵۱ تن مرغ منجمد، ۱۱۰ تن گوشت گوسفند منجمد و ۴۷۵ تن گوشت گوشت گوساله منجمد را برای کنترل قیمت‌ها توزیع کرده ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان هم از هزار و ۳۳۷ مورد بازرسی ار مرحله تولید تا عرضه محصولات مختلف استان خبر داد و گفت: ۹۸۲ مورد پرونده تخلف را در این بازرسی‌ها تشکیل داده ایم.

مرضیه یونسی افزود: ۱۶۴ گروه بازرسی از صنوف و واحد‌های تولیدی در استان وجود دارد و با توجه به تعطیلات پیش رو نظارت و بازرسی آنها تشدید می شود.

معاون اقتصادی استاندار هم خواستار کنترل بازار در تعطیلات خردادماه و توزیع بیشتر گوشت گوساله، گوسفند و مرغ در بازار به دلیل در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر شد.

سیدمجتبی حسینی تأکید کرد: در استان همدان با تجارت و مدیریت توزیع به موقع توانسته ایم تورم سالیانه و تورم نقطه به نقطه را کاهش دهیم.

<div id="video-display-embed-code_11179051"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4250063/11179051?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما