شناسهٔ خبر: 66983083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسؤل دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد یاسوج:

حضرت امام یک سیاستمدار، فیلسوف و زمان‌شناس بودند

عیسی فتحی

مسؤل دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد یاسوج کفت: حضرت امام یک طلبه اخلاقی، فاضل، سیاستمدار، مفسر قرآن، فیلسوف، فقیه و زمان‌شناس بودند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام روح الله صیادیان خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: وظیفه طلبه صرفاً انجام احکام عادی روزانه نیست بلکه رسالت طلبه همان وظیفه پیامبران است و چنانکه میدانیم پیامبر اسلام (ص) تشکیل حکومت و تمدن اسلامی، همین طور انسان سازی، جامعه سازی و ایجاد یک تمدن نوین اسلامی که در کمتر از ۵۰ سال در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافت، در صدر کارهایشان بود.

وی اظهارکرد: از آیات اولیه‌ای که بر پیامبر اکرم صلی الله نازل شد(اقرأ بسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقرأ و ربک الاکرم) در می‌یابیم که پروردگار مربی کرامت است یعنی قرار است دین برای ما کرامت به ارمغان بیاورد. اما ما قبل از انقلاب کرامت انسانی نداشتیم و به شدت تحقیر می‌شدیم. همین طور هویت، استقلال قدرت نظامی نداشتیم و آنچه که کرامت انسانی را به ما هدیه داد و اگر امروز استقلال هویت و قدرت به این کشور برگشته است به برکت حرکتی بود که امام خمینی(ره) نبض آن را به دست گرفت و آن را هدایت کرد و با حمایت مردم به سر انجام رسید.

مسؤل دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد یاسوج به شخصیت امام خمینی رحمت الله علیه اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان یک شخصیت بسیار تاثیرگذار بودند که بعد از افول ۳۰۰ ساله اقتدار ایران حکومتی تشکیل داد و آن را قوی کرد و مردم نیز ایشان را عامل می دیدند و تا پای جان به فرمان‌هایشان عمل می کردند. به طوری که بیش از ۸۰ کشور در جنگ تحمیلی به ایران حمله کردند اما ما مقاومت کردیم.

صیادیان خواه تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، دین به حاشیه و پستوها رفته بود اما امام(ره) دین را به میان جامعه آورد. ایشان برای رسیدن به هدف بزرگ خود تمام فشارها از جمله شهید شدن فزرند، تعطیلی درس، تبعید و غیره را تحمل کردند و باور داشتند این حرکت وظیفه ایشان است پس آن را به انجام رساندند.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم از زندگی حضرت امام برای دانشگاه الگو بگیریم، هرکسی باید وظیفه خود را بشناسند و آن را به انجام برساند هرچند مشکلات متعددی نیز وجود دارد اما این نباید باعث شود انگیزه ما کم شود و از مسیری که در آن حرکت می‌کنیم کوتاه بیاییم.

مسؤل دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد واحد یاسوج بیان کرد: پرچم علم، صنعت و تکتولوژی امروز به دوش دانشگاه است و بعد از انقلاب اسلامی هویت به دانشگاه ها داده شد، به طوری که پیش از انقلاب، دانشگاه‌ها مصرف کننده بودند و کتابهای دیگر کشورها را می خواندند اما امروزه در مرز تولید علم هستیم که این تولید علم به دوش دانشگاهیان است.

انتهای پیام

نظر شما