شناسهٔ خبر: 66983061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صادقی:

شعار محوری من «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» است

کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: شعار محوری من «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» است، راه‌حل مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره‌گیری از دانش و خرد کارشناسی، تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود صادقی امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به فرصت‌هایی که می‌تواند با مدیریت صحیح هر ملتی را به ملتی توسعه‌یافته، قدرتمند و عزتمند تبدیل کنند، اظهار کرد: کشور ما در حال حاضر با چالش‌ها و بحران‌های متعددی روبه‌روست که این چالش‌ها و بحران‌ها به‌طور عمده ریشه در نظام حکمرانی دارند و نه‌تنها فرصت پیشرفت را از بین برده، بلکه موجب ناکامی و ناامیدی این ملت ایران در رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: ریشه این مشکلات به‌طور خلاصه در رویگردانی نظام تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور از دانش و خرد، پشت کردن به تولید ملی و بی‌توجهی به عدالت است که این سیاست‌های نادرست منجر به شکل‌گیری و ریشه دواندن سیستم رانتی و ویژه‌خوار در کشور شده است که منافع خود را در حذف و ستیز دنبال می‌کنند و نیروهای انسانی دانا و دانشمند و کاربلد را به حاشیه رانده و سرمایه‌های عظیم انسانی را فراری داده است‌.

وی تاکید کرد: با وجود این چالش‌ها روزنه امید به آینده وجود دارد و تجربه نشان داده است که هرگاه فرصتی برای مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های عظیم انسانی داخلی فراهم شده است، شاهد پویایی امید و توسعه کشور بوده‌ایم به همین دلیل با آگاهی از محدودیت‌های موجود و اتکا به حمایت مردم وفادار تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو گرفتم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور پس از مقام معظم رهبری مطابق قانون اساسی عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که به عهده رهبری است بر عهده دارد، گفت: رئیس‌جمهور منتخب ملت با تکیه بر این جایگاه و به اتکای آرای عمومی و تکیه بر اراده ملی می‌تواند با همگرایی و هم‌افزایی سایر قوا زمینه را برای اصلاح سیاست‌ها و رویکردهای که نظام مدیریتی کشور را به بن‌بست رسانده است، فراهم کند.

صادقی افزود: پیش‌نیاز اصلاح همه سیاست‌ها توجه به کرامت انسانی همه مردم، پاسداشت حقوق و آزادی‌های اساسی، احترام به حقوق برابر مردم ایران شامل زن و مرد از هر قوم و قبیله و به رسمیت شناختن اصل حاکمیت قانون و حق حاکمیت ملی و مشارکت مردم با همه تنوع‌ها و ویژگی رنگین کمانی ملت ایرانی در سرنوشت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

وی یادآور شد: من در این مسیر با شما مردم پیمان می‌بندم که در تمام فراز و فرودها همچون گذشته در کنارشان باشم؛ من به شما زنان، مردان، جوانان، اقوام و همه مردم تعهد می‌دهم که همواره صدای شما در حاکمیت باشم.

صادقی اذعان کرد: شعار محوری من «توسعه پایدار و متوازن بر محور علم، تولید ملی و عدالت» است، راه‌حل مشکلات کشور تغییر ریل بنیادین و بهره‌گیری از دانش و خرد کارشناسی، تقویت بنیه تولید ملی و رفع تبعیض و عدالت است.

وی گفت: بر آن هستم تا به‌رغم همه محدودیت‌های موجود با تکیه بر اراده ملی، اعتماد عمومی و قدرت مردم زمینه را برای آشتی ملی فراهم کنم.

نظر شما