شناسهٔ خبر: 66983059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

البرزنشینان مراقب بیماری تب دانگ باشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به شیوع تب دانگ هشدار داد و گفت: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از استقرار پشه ناقل این بیماری (پشه مهاجم آئدس) بهسازی محیط و از بین بردن آب‌های راکد در محل زندگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرام صیادی پزشکی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری تب دانگ که ناقل از پشه مهاجم آئدس است در کشور یک قربانی گرفته است به البرزنشینان به ویژه مسافران کشورهای حوزه خلیج‌فارس هشدار این بیماری داده می‌شود.

وی افزود: به دنبال شناسایی مواردی از ابتلاء به بیماری ویروسی تب دانگ (منتقله از طریق نیش پشه آئدس) در بعضی کشورهای عربی خلیج‌فارس، از همشهریان درخواست داریم تا چنانچه به تازگی سابقه سفر به آن کشورها را داشته‌اند و در صورت بروز علائم تب بالا، سردرد شدید، درد پشت چشم، درد شدید مفاصل و عضلات، خستگی، استفراغ، بثورات پوستی، خونریزی خفیف بینی و لثه، کاهش پلاکت خون، لکه‌های خونی زیر پوست تا ۱۰ روز پس از بازگشت از سفر، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اقدام برای جلوگیری از استقرار پشه ناقل این بیماری (پشه مهاجم آئدس) بهسازی محیط و از بین بردن آب‌های راکد که زیستگاه مناسب این پشه است، در محل زندگی است.

تب دنگی (Dengue fever) یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

نظر شما