شناسهٔ خبر: 66982893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

جودو قهرمانی نیروهای مسلح انتخابی تیم‌ملی در آکادمی المپیک

صاحب‌خبر -

مسابقات جودوی قهرمانی نیروهای مسلح انتخابی تیم‌ملی با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ رقابت‌های جودوی نیروهای مسلح ایران یکی از قدیمی‌ترین مسابقات رزمی برگزار شده در ایران است. این رشته قدرتی و تکنیکی که فنون دفاعی را شامل می‌شود اولین بار از طریق نیروهای نظامی در ژاپن آموزش دیده شده و وارد کشور شد.

رقابت های انتخابی تیم ملی نیروهای مسلح در تاریخ‌های نهم و دهم خرداد ماه سال جاری با میزبانی سطح بالای تربیت بدنی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و زیر نظر فنی هیات جودو نیروهای مسلح در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در پایان این مسابقات جذاب، تیم‌های منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۲ مدال نقره و اقتدار کامل مقام اول تیمی را کسب کرد و سپاه پاسداران پس از ۲۵ سال و با جمع‌آوری قهرمانان شاغل و وظیفه خود مقام دوم تیمی را با کسب یک مدال طلا و ۲ مدال برنز به دست آورد‌. همچنین فراجا با کسب چهار مدال نقره و ۲ مدال برنز مقام سوم را به نام خود ثبت کرد.

در مراسم پایانی این مسابقات که با حضور امیر سرتیپ دوم دکتر جمشید فولادی (رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح) و امیر سرتیپ دوم پزشک فرشاد نجفی پور (رئیس هیئت جودو نیروهای مسلح و کمیته جودو نظامیان جهان سیزم) و امیر سرتیپ دوم دکتر حسین امیدی (رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش) و جناب سرهنگ دکتر کاظم حق‌شناس (رئیس سازمان تربیت بدنی و ورزش وزارت دفاع و پیش نیروهای مسلح) و همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد بیگدلی (رئیس هیئت جودو سپاه پاسداران) و جناب سرهنگ دکتر محمد حسن مجلسی (مشاور عالی رئیس هیئت جودو نیروهای مسلح) و جمعی دیگر از مسئولین عالیرتبه ورزش نیروهای مسلح برگزار شد، به نفرات اول تا سوم مشترک مدال و حکم قهرمانی از طرف سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح اهدا شد.

 این مسابقات اولین مرحله انتخابی جودوکاران نیروهای مسلح به منظور حضور مقتدرانه در مسابقات جود و قهرمانی نظامیان جهان (سیزم – 2024) که در اواخر مهر ماه ۱۴۰۳ در تاشکند ازبکستان برگزار می شود، برگزار شد و نفرات برتر با نظر هیئت جودو نیروهای مسلح به اردوی ملی جودو دعوت خواهند شد.

جودو قهرمانی نیروهای مسلح انتخابی تیم‌ملی در آکادمی المپیک

نفرات برتر اوزان مختلف به شرح ذیل اعلام شد؛

وزن(Kg60) سرباز وظیفه - مهدی افرادی جمعی ارتش (نزاجا) مقام اول

وزن(Kg66) سرباز وظیفه - حسن پولادی جمعی ارتش (پدافند هوائی) مقام اول

وزن(73 Kg) پایور سعید ترکانلو - جمعی سپاه پاسداران مقام اول

وزن ( Kg81) سرباز وظیفه سبحان قمی - جمعی ارتش (پدافند هوائی) مقام اول

وزن ( Kg90) سرباز وظیفه الیاس پرهیزکار - جمعی ارتش (پدافند هوائی) مقام اول

وزن (Kg100) دانشجو پایور رضا عزیزی - جمعی ارتش ( پدافند هوائی) مقام اول

وزن (Kg100+) سرگرد مصطفی آهن فروش - جمعی ارتش (نزاجا ) مقام اول

 

 

نظر شما