شناسهٔ خبر: 66981808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دانشجویان حامی فلسطین دانشگاه کلمبیا بار دیگر چادر برپا کردند

رضا مخبری

دانشجویان حامی فلسطین بار دیگر در دانشگاه کلمبیا در نیویورک که زادگاه تظاهرات دانشگاه‌ها در حمایت از فلسطین بود، چادر برپا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دانشجویان آمریکایی بنرهایی با مضامین «درحالی‌که شما سود می‌برید، رفح می‌سوزد» و «همه چشم‌ها به رفح دوخته شده است» نصب کردند و از مدیریت دانشگاه به دلیل حمایت از شرکت‌های حامی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، انتقاد کردند و خواستار قطع روابط با آنها شدند.

به نقل از آناتولی، از ماه آوریل، زمانی که دانشجویان کلمبیا اردوگاه همبستگی خود را با غزه راه‌اندازی کردند، اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا و جهان برگزار شده است.

بیش از ۲۰۰۰ نفر در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده در بحبوحه بحث‌ها در مورد حق اعتراض، محدودیت‌های آزادی بیان و اتهامات یهودی‌ستیزی دستگیر شده‌اند.

دانشجویان و اساتید معترض دانشگاه کلمبیا به عنوان آغازگر این تظاهرات در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی با برپایی تظاهرات و تجمع اعتراض‌آمیز در محوطه دانشگاه خواستار قطع رابطه مالی و معنوی دانشگاه با حامیان صهیونیست‌ها هستند. دانشجویان دانشگاه کلمبیا معتقدند آنها با این اعتراضات در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند و به خودشان و این حرکت‌های اعتراضی افتخار می‌کنند.

تظاهرات و تحصن همچنین در محوطه برخی از دانشگاه‌های اروپایی و آسیایی از جمله هلند، انگلیس، ایرلند، کانادا، مکزیک، هند، لبنان، فرانسه، استرالیا و سوئیس به‌عنوان بخشی از فراخوان گسترده‌تر علیه حملات رژیم صهیونیستی به غزه برگزار شده است.

انتهای پیام

نظر شما