شناسهٔ خبر: 66981575 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رود شور اشتهارد به نام دولت سند خورد

سمیه فصاحت

مدیر منابع آب شهرستان اشتهارد گفت: با اخذ اسناد عرصه‌ و بستر رودخانه شور، هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم این رودخانه ممنوع است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا احمدی در گفت و گو با ایسنا درباره آزاد سازی عرصه‌های رودخانه شور اشتهارد اظهار کرد: چون آب منطقه‌ای شهرستان اشتهارد رسالت خود را فقط مختص حفاظت از آب زیرزمینی نمی‌داند، از این رو در بخش آب سطحی هم در شرکت آب منطقه‌ای و امور آب اشتهارد کارهای بسیار بزرگی در حال انجام است و نمونه این اقدام اخذ سند و جلوگیری از تصرف غیرمجاز در بستر این رودخانه است.

وی افزود: رودخانه شور در قسمت شمالی شهر اشتهارد جریان داشته و مساحت و عرصه زیادی دارد. ‌لذا با توجه به صیانت و حفظ حریم رودخانه‌های استان، در سنوات گذشته نسبت به تهیه نقشه از بستر رودخانه به طول ۴۲ کیلومتر اقدام شد و پس از اعلام عمومی و روزنامه رسمی و ثبت، نهایتا منجر به اخذ سند این رودخانه برای دولت جمهوری اسلامی شد.

مدیر آب منطقه‌ای اشتهارد در ادامه بیان کرد: در نهایت سند چهار هزار و 926 هکتار از بستر رودخانه شور به نام دولت و به نمایندگی وزارت نیرو صادر شد و امروز تقریبا اسناد ۱۰۰ درصد بستر رودخانه در سطح اشتهارد اخذ شده است. این اقدام باعث جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه شده و از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در بستر این رودخانه پیشگیری می‌کند.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید، هر گونه ساخت و ساز در بستر رودخانه خسارت‌های مالی و جانی برای سرمایه‌گذار و متصرفین رودخانه خواهد داشت، در نتیجه این اقدام بستر رودخانه به صورت قانونی تعریف، اسناد و مدارک آن اخذ شده و اکنون جزو اراضی دولتی محسوب می‌شود و امکان تصرف و ساخت و ساز و غیر در آن وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما