شناسهٔ خبر: 66981376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام امتحانات برای غلبه بر استرس چه کنند؟

یک متخصص طب ایرانی گفت: توصیه می‌شود دانشجویان و دانش‌آموزان برای غلبه بر استرس و اضطراب شب قبل از امتحان از شربت زعفران و شربت سنبل‌الطیب در زمان نزدیک به خواب و استراحت استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، آزاده زارعی با اشاره به فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان به توصیه‌های طب سنتی برای بهره‌وری بیشتر آنها پرداخت و اظهار کرد: در طب سنتی اصول شش‌گانه داریم که بحث تغذیه تنها یکی از این اصول را در برمی‌گیرد و خواب و بیداری، آب و هوا و حالت‌های روحی و روانی از دیگر اصول سلامتی است.

وی افزود: درباره تغذیه که شامل خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها می‌شود، طب ایرانی بر اساس مزاج افراد نسخه می‌پیچد، اما یک سری از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها مانند مصرف بادام و مویز که مقوی مغز است، خواص عمومی دارد.

متخصص طب ایرانی خاطرنشان کرد: بعضی از نوشیدنی‌ها مانند شربت زعفران و نوشیدنی‌هایی که حاوی زنجبیل یا دارچین باشد انرژی بدن را هنگام مطالعه بالا می‌برد و فرد کمتر احساس خستگی می‌کند و باعث افزایش بهره‌وری دانش‌آموزان می‌شود، مصرف بعضی خوردنی‌ها مانند رب انار و رب سیب که با میخک یا دارچین مخلوط شده باشد، نیز می‌تواند انرژی افراد را افزایش دهد.

زارعی خواب کافی و مناسب را نیز در بهره‌وری دانشجویان و دانش آموزان بسیار مناسب دانست و گفت: توصیه می‌شود دانشجویان و دانش‌آموزان برای غلبه بر استرس و اضطراب شب قبل از امتحان از شربت زعفران و شربت سنبل‌الطیب در زمان نزدیک به خواب و استراحت استفاده کنند.

نظر شما