شناسهٔ خبر: 66980644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قزوین

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در آستانه سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با صدور اطلاعیه ای ویژه برنامه های مربوط به این روز را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

اعلام ویژه برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در خصوص مراسم و برنامه‌های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

چهاردهم خرداد اگر چه با ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از غم بارترین روز‌های تاریخ پس از انقلاب اسلامی در قرن گذشته است که دوران حیات طیبه و انقلاب الهی و پیامبر گونه اش خواب راحت را از مستکبران عالم ربود و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت، اما از طرفی دیگر نیز یک اتفاق و اقدام تحسین برانگیزی در آن رخ داده است و آن معرفی به موقع خبرگان رهبری در تعیین و معرفی خلف صالح و جانشین بر حقش امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بعنوان جانشین حضرت امام خمینی (ره) بود که راه نورانی امام راحل را با تمام توان ادامه داده و یقیناً روح امام بزرگوار همیشه ناظر احوال ماست، ولی همچنان داغ امام تازه است و ملت ایران هرگز آن غم طاقت فرسا را از یاد نخواهد برد.

از طرفی هم قیام پانزده خرداد که نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران به شمار می‌آید خود نیز نهضتی خودجوش و مردمی در واکنش به سخنرانی امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه قم شکل گرفت و حضرت امام به دلیل کشته شدن جمعی از مردم این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

فقدان امام بزرگوار حتی بعد از گذشت سی و پنج سال ملت ایران اسلامی و عاشق ولایت را غمگین کرده و در این ایام دل‌های به سوگ نشسته از این جدایی فرصتی دوباره برای درک عمیق اندیشه‌های ناب آن حضرت توأم با تبیین ریشه‌ها و علل پیدایش قیام افتخار آفرین ۱۵ خرداد و نقش آن در پایداری و استقامت در برابر ظالمان می‌یابند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و والامقام خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت، از عموم اقشار مختلف مردم دیار مینودری دعوت می‌نماید با شرکت گسترده و معنوی در برنامه‌های بزرگداشت سی و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد که به همراه یادبود شهدای گرانقدر خدمت در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به ویژه در شهر شهیدان رجایی و بابایی، قزوین برگزار خواهد شد یکبار دیگر با آرمان‌های والای شهدا و امام شهدا و منویات مقام عظمای ولایت تجدید میثاق نمایند. 

۱_ روز یکشنبه ۱۳ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی 

۲_روز دوشنبه ۱۴ خرداد، بعد از نماز مغرب و عشاء مسجد امام حسن عسکری (ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلسن روحانی امام جمعه محترم شهرستان آبیک

نظر شما