شناسهٔ خبر: 66980550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حمله هوایی گسترده حزب الله لبنان به مواضع ارتش اسرائیل

این حمله رادار گنبد آهنین و مکان های استقرار افسران و سربازان را هدف قرار داد و باعث انهدام رادار و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اسرائیلی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، حزب الله لبنان اعلام کرد که حمله هوایی گسترده ای به مواضع  ارتش رژیم اسرائیل در جولان اشغالی انجام داده است.

حزب الله لبنان تأکید کرد که با استفاده پهپادهای انتحاری به مقر گردان جنگی در پادگان «یردن» در منطقه «جولان» اشغالی حمله کرده است.

این حمله رادار گنبد آهنین و مکان های استقرار افسران و سربازان را هدف قرار داد و باعث انهدام رادار و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان اسرائیلی شد.

پیش از این رادیوی رسمی اسرائیل اعلام کرد که 4 پهپاد از اراضی لبنان به سرزمین های اشغالی نفوذ کردند.

در تحولی دیگر، حزب الله لبنان موفق شد روز گذشته یک پهپاد پیشرفته اسرائیلی را با موشک هدف قرار دهد و آن را سرنگون کند.

حزب‌الله لبنان اطلاعاتی را درباره پهپاد هرمس ۹۰۰ که طی چند ساعت اخیر آن را هدف قرارداد، منتشر کرد.

حزب الله لبنان عصر روز گذشته با موشک زمین به هوا یک فروند از پیشرفته ترین و گرانقیمت‌ترین پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد.

پس از این عملیات حزب‌الله اطلاعاتی را درباره پهپاد پیشرفته هرمس ۹۰۰ منتشر کرد. پهپاد اسرائیلی هرمس ۹۰۰ با نام عبری کوخاو، ۸.۳ متر طول و ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن و نیز ۳۰۰ کیلومتر برد دارد.

این پهپاد حجمی متوسط دارد و دارای ماموریت‌ها و موارد حمل متعدد، ساخت و طراحی شرکت "البیت سیستم" در فلسطین اشغالی و دومین پهپاد شناسایی بزرگ در نیروی هوایی رژیم اسرائیل است.

بنابر این گزارش، قیمت این پهپاد ۶ میلیون دلار است، دارای ظرفیت حمل ۴۵۰ کیلوگرم، حداکثر ارتفاع پرواز ۹.۱ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر می باشد.

به لحاظ تجهیزات تکنولوژیکی نیز مجهز به رادار شناسایی از نوع سار، قادر به حمل سنسورهای الکترواپتیکال، که برخی با اشعه مادون قرمز کار می‌کنند و اشاره‌گر لیزری برای مشخص کردن اهداف و اندازه‌گیری فاصله‌ها است.

امتیازات تکنولوژیکی

پهپاد هرمس 900 دارای مکانیزم الکترونیکی بسیار رمزگذاری‌شده برای جلوگیری از هک می باشد و از امکان اتصال به ماهواره‌ها و قابلیت حمل وسایل مختلف جنگ الکترونیکی برخوردار است.

این پهپاد به لحظات تسلیحات نیز قابلیت تجهیز به ۴ موشک هدایت‌ شونده با برد ۱۰ کیلومتر از نوع سبایک یا مک گولیت می باشد.

ماموریت‌های شناسایی و جنگی

پهپاد هرمس 900 به لحاظ ماموریت های شناسایی و جنگی از توان جمع‌آوری و انتقال داده‌های مرتبط با سیگنال‌ها و جنگ الکترونیکی برخوردار است. همچنین امکان تصویربرداری در روز و حرارتی و اسکن راداری را دارا می باشد.

این پهپاد قادر به پشتیبانی از نیروهای زمینی در سطح اطلاعاتی و آتش‌باری و انجام عملیات ترور و هدف‌گیری‌های دقیق است.

 

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما