شناسهٔ خبر: 66980403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مصاحبه با ایرنا عنوان شد:

ایستگاه گاز شهرک صنعتی محمودآباد قم به‌بهره‌برداری رسید

قم - ایرنا -  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ایستگاه گاز با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت در شهرک صنعتی محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید؛ این ایستگاه قادر به تأمین گاز برای ۱۵۰ هکتار از اراضی توسعه‌یافته و ۱۸۰ واحد صنعتی می‌باشد. 

صاحب‌خبر -

وحید آشتیانی روز یکشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این کار در راستای اهداف مشترک شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی قم به‌منظور رونق تولید با مشارکت مردم و تقویت ظرفیت‌های صنایع استان صورت پذیرفته‌است.

وی افزود: طبق آمار موجود، ۲۶ درصد از گاز استان به بخش صنعت اختصاص یافته‌ و این نشان‌دهنده تعهد شرکت گاز به حمایت از صنعت و تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همچنین به افزایش گازرسانی به صنایع استان اشاره کرد و گفت: مصرف گاز صنایع از ۶۷۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۱ به ۷۰۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است که این افزایش، نتیجه تلاش‌های مستمر و همکاری شرکت گاز استان در بهبود زیرساخت‌ها و خدمات است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است، از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های جدید در سال جاری خبر داد و در ادامه تأکید کرد: هدف از این پروژه‌ها، افزایش توان تولیدی و بهبود شرایط کار برای واحدهای صنعتی موجود و جذب سرمایه‌گذاران جدید با هدف رونق تولید با مشارکت مردم است.

آشتیانی با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش صنعت، بر اهمیت بهره‌برداری از منابع انرژی به‌صورت بهینه و مسئولانه تأکید کرد و بیان داشت: ما متعهد به استفاده از منابع انرژی به‌گونه‌ای هستیم که هم به نفع توسعه اقتصادی و هم به نفع حفظ محیط زیست باشد.

وی ادامه داد: زحمات و خدمات همکاران در شرکت گاز استان قم طی سال‌های گذشته زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده‌است.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی حدود یک‌هزار هکتار در کیلومتر ۲۰ آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر، تخصصی و مورد نیاز کشور برخوردار است.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما