شناسهٔ خبر: 66980321 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اجرای بیش از 1200 کیلومتر فیبرنوری در استان ایلام | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اجرای بیش از 1200 کیلومتر عملیات حفاری و داکت گذاری فیبرنوری توسط شرکت " های وب " در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ، علی کریمی مدیر کل ارتباطات استان در بازدید از پروژه حفاری و کابل کشی فیبر نوری بین شهری شرکت " های وب " گفت : شرکت " های وب " به منظور دسترسی به شبکه اختصاصی خود و همچنین اتصال 27 شهر استان به فیبر نوری منازل و کسب و کارها در قالب 17 تیم عملیاتی اجرای 1300کیلومتر فیبرنوری بین شهری را آغاز کرده است و پیش بینی می وشود این پروژه در مرداد ماه بصورت کامل به پایان برسد و امکان اتصال کلیه خانوارهای شهری استان به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها فراهم می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص عملیات اجرایی این پروژه عظیم اظهار کرد: تاکنون همزمان با عملیات حفاری تعداد 1878 هندهول ، 1546 FAT  و 129کابینت نصب گردیده است.

کریمی با اینکه پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها، زیرساخت ارتباطات کشور را تا دهه‌های آینده تأمین می‌کند ، اظهار کرد: سال 1401در طول یک ماه شرکت " های وب " عملیات حفاری و کابل کشی 27 شهر استان را به اتمام رساند و به منظور اتصال کامل شهرهای استان پروژه فیبر نوری بین شهری را دستور کار داده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های سطح استان ایلام مخصوصا اداره راهداری شرط موفقیت این پروژه است، تاکید کرد: اگر این هماهنگی و همکاری انجام شود ما می‌توانیم تا پایان مرداد ماهکل شهرهای استان ایلام را تحت پوشش شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دهیم.

نظر شما