شناسهٔ خبر: 66980270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهاد آبرسانی، هدیه دولت سیزدهم به روستاهای استان مرکزی

علی فرقانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: جهاد آبرسانی بزرگترین پروژه عمرانی کشور و هدیه دولت سیزدهم به مردم ایران و روستاهای استان مرکزی است.

صاحب‌خبر -

حشمت الله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد زیادی از روستاهای کشور به دلایل متعدد از دسترسی به آب سالم و پایدار محروم مانده بودند که دولت سیزدهم و وزارت نیرو برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها اقدامی جهادی را با عنوان جهاد آبرسانی آغاز کرد تا چهره محرومیت آبی را از روستاها پاک کند.

وی بیان کرد: جهاد آبرسانی به منظور رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین و اجرا شده است.

عباسی گفت: بر این اساس همان روزهای نخست آغاز بکار دولت سیزدهم و در نخستین جلسه رسمی وزارت نیرو(سال ۱۴۰۰) ایجاد مرکزی برای سرعت دادن به امر آبرسانی روستایی در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب مرکز جهاد آبرسانی روستایی در ستاد وزارت نیرو شکل پیدا کرد.

وی افزود: در این راستا انعقاد تفاهمنامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی و مبادله قرارداد عملیات اجرایی برای آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا در فاز اول از جمله اقدامات دولت مهم دولت است.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه سهم استان مرکزی در طرح جهاد آبرسانی، ۶۷ روستاست، گفت: محرومیت زدایی و تامین آب شرب پایدار در روستاهای استان مرکزی مهمترین هدف این پروژه است و برای ۶۷ روستای استان با تعداد هفت هزار و ۷۳۱ خانوار هدفگذاری شده است.

وی بیان کرد: کل جمعیت تحت پوشش این طرح ۲۴ هزار و ۲۲۷ نفر هستند که برای اجرای این طرح اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول بیش از ۵۰ کیلومتر و اصلاح و توسعه خط انتقال آب به طول ۵۹.۵ کیلومتر انجام شده است. ساخت هفت ایستگاه پمپاژ آب، ساخت چهار هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و حفر و تجهیز ۱۸ چاه آب با صرف اعتباری در مجموع معادل ۲۳۳۷ میلیارد ریال از دیگر اقداماتی بوده که در دولت سیزدهم انجام شده است.

عباسی با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی اجرای این طرح گفت: طرح بزرگ جهاد آبرسانی در استان مرکزی بزرگترین پروژه عمرانی قلمداد می‌شود که هدیه دولت سیزدهم به مردم است.

وی در ادامه گفت: احداث مجتمع آبرسانی کمال صالح در شهرستان شازند و آبرسانی به هفت روستا با مجموع جمعیت ۱۴۰۹ نفر، احداث مجتمع آبرسانی کوچری در شهرستان خمین و آبرسانی به ۶ روستا با مجموع جمعیت ۱۲۸۲ نفر، احداث مجتمع آبرسانی کمرآب شهرستان خنداب و آبرسانی به هفت روستا با مجموع جمعیت ۸۹۴ نفر، احداث مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی در شهرستان ساوه و آبرسانی به ۹ روستا با مجموع جمعیت ۱۰۹۶ نفر از جمله طرح‌های اجرا شده است.

وی افزود: احداث مجتمع آبرسانی فخرالدین عراقی در شهرستان کمیجان و آبرسانی به هشت روستا با مجموع جمعیت ۱۱۲۷ نفر، احداث مجتمع آبرسانی چهرقان در شهرستان کمیجان و آبرسانی به هشت روستا با مجموع جمعیت ۲۲۶۷ نفر،  آبرسانی به روستا مهرسفلی در شهرستان خنداب با جمعیت ۲۱۲۸ نفر و آبرسانی به روستای سمقاور در شهرستان کمیجان با جمعیت ۲۱۰۷ نفر از دیگر طرح‌هاست.


انتهای پیام

نظر شما