شناسهٔ خبر: 66980244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عرضه ۲۲۱ خودرو درخط تولید افتتاح شده توسط رییس جمهور شهید/رونمایی خودروی آتشنشانی در تبریز

تبریز- ایرنا- مدیرعامل خودروسازان تراکتورسازی تبریز اعلام کرد: تاکنون ۲۲۱ دستگاه از خودروهایی که خط تولید آنها توسط رییس جمهور شهید در سفر دوم خود به تبریز افتتاح شده بود، در کمتر از یکسال گذشته تولید و در سامانه تجارت وزارت صمت ثبت و به بازار مصرف عرضه شده است.

صاحب‌خبر -

سعید پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برای تولید ۸۵۰ دستگاه خودروی آتشنشانی، خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون برنامه ریزی شده به شرط اینکه موانع ثبت سفارش و تخصیص ارز مورد نیاز برای تولید این خودروها برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به انتشار تصاویر نخستین خودروی آتش نشانی که خط تولید آن سال گذشته به دست رییس جمهور شهید افتتاح شده است، گفت: خط تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون، در سفر سال گذشته رییس جمهور و با حضور آیت الله شهید رییسی در شرکت خودروسازان دیزلی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به بهره برداری رسید که امروز تصاویر نخستین خودروی آتش نشانی تولیدی در این مجموعه به نمایش درآمده است.

پناهی ادامه داد: از زمان راه اندازی خط تولید خودرهای تجاری در گروه صنعتی تراکتوسازی ایران، انواع خودرهای تولیدی، با کاربری های مختلف در مجموعه های مختلف از جمله واحدهای صنعتی از صنایع تولیدی تا غذایی، شهرداری ها و سایر ادارات در کشور مورد استفاده قرار گرفته و در واقع این خودروها آزمایش های عملی خود را نیز گذرانده اند.

وی همچنین افزود: خوردروی آتشنشانی سنگین بوده و قابلیت استفاده برای مهار آتش در شهرهای بزرگ را دارد، وزن این خودرو یازده تن است.  

وی یادآور شد: امکان نصب مخزن و آب و پودر آتش نشانی نیز وجود دارد و ظرفیت آن پنج هزار لیتر آب برای مهار آتش است. 


به گزارش ایرنا، خط تولید و مونتاژ انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین، کشنده و ون، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، با سرمایه گذاری ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی و با ظرفیت تولید چهار هزار دستگاه در سفر رییس جمهور و با حضور آیت الله شهید رییسی در شرکت خودروسازان دیزلی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به بهره برداری رسید.
شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان یکی از ۱۲ شرکت اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران است که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و حدود ۴۵ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و ... برای کشور داشته است.

نظر شما