شناسهٔ خبر: 66980161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجوز چهار رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه ملایر اخذ شد

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه ملی ملایر از اخذ مجوز چهار رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد برای این دانشگاه خبر داد و گفت: از سال‌تحصیلی جدید دانشگاه ملی ملایر در چهار رشته جدید دانشجو پذیرش می کند.

صاحب‌خبر -

«ابراهیم محمدی‌منش» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این رشته‌ها شامل حقوق کیفری و جرم‌شناسی، هوش مصنوعی و رباتیک، شیمی کاربردی و زیست فناوری است.

وی افزود: علاوه بر این دانشگاه ملایر امسال در دفترچه دکتری برای اولین بار در رشته شیمی- شیمی فیزیک دانشجو پذیرفت که افتخاری برای این مرکز آموزش عالی است.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه جذب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف مطابق با نیاز دانشگاه و شهرستان است، بیان کرد: در حال حاضر تمامی بسترهای لازم برای تحصیل دانشجویان در رشته‌های مورد نیاز در این دانشگاه فراهم است و از جایگاه خوبی در بین مراکز آموزش عالی کشور برخوردار هستیم.

محمدی‌منش گفت: دانشگاه ملایر یکی از دانشگاه‌های جامع کشور است و بر اساس گزارش نظام رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)، در بین دانشگاه‌های جامع کشور، رشد هفته پله‌ای داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه ملایر حمایت از جذب دانشجویان دارای رتبه‌های برتر در آزمون‌های سراسری ارشد، دکتری و استعداد درخشان(بدون آزمون) را در دستور کار دارد، ادامه داد: دانشگاه ملایر مطابق با آیین‌نامه حمایت از جذب دانشجویان برتر و مستعد(مصوب در دومین نشست هیات امنای دانشگاه) اقدام به حمایت از دانشجویان ورودی با رتبه‌های برتر به دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های مختلف کرده است.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه ملی ملایر به عنوان دومین دانشگاه بزرگ دولتی استان همدان، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ با عنوان دانشکده تربیت دبیر آغاز کرد و سال ۱۳۷۹ به مجتمع آموزش عالی و سال ۱۳۸۴ به طور رسمی به عنوان دانشگاه ملی ملایر فعالیت خود را آغاز کرد؛ همزمان نیز زمینی در کیلومتر چهار جاده اراک (محل فعلی دانشگاه) به این دانشکده اختصاص یافت و مقدمات ساخت آن فراهم شد.

در حال حاضر دانشگاه ملی ملایر ۹۰ رشته تحصیلی شامل ۱۲ رشته در مقطع دکتری، ۴۵ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۳ رشته در مقطع کارشناسی دارد و بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسا دکتری در قالب هفت دانشکده عمران و معماری، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و محیط زیست، علوم پایه، علوم ریاضی و آمار، ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی و پژوهشکده انگور و کشمش مشغول به تحصیل هستند.

در عین حال این دانشگاه میزبان دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف همچون تاجیکستان، عراق، سوریه و کشورهای آفریقایی در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی است که به تازگی مجوز پذیرش دانشجو در چهار رشته جدید نیز برای این دانشگاه اخذ شد.

دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

نظر شما