شناسهٔ خبر: 66979583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

فرودگاه رشت استعداد تبدیل شدن به شهر فرودگاهی را دارد

مدیرکل فرودگاه گیلان با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه رشت گفت: با توجه وجود اراضی به وسعت ۳۸ هزار مترمربع در ضلع شرقی فرودگاه رشت، این فرودگاه می‌تواند به نمونه‌ای ممتاز از شهر فرودگاهی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی فرودگاه استان گیلان؛ سید محسن میرحسینی با اشاره به ظرفیت بالای فرودگاه سردار جنگل رشت در زمینه سرمایه‌گذاری گفت: این فرودگاه تنها فرودگاه استان گیلان و یکی از فرودگاه‌های ممتاز کشور از لحاظ دسترسی شهری است که قرار گرفتن در مجاورت منطقه آزاد انزلی و دسترسی مناسب و مقرون به صرفه به مسیرهای هوایی کشورهای حوزه CIS موقعیت ویژه‌ای را برای این فرودگاه رقم زده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، موقعیت استراتژیک فرودگاه سردار جنگل در قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و دمای مناسب و پایین‌تر بودن از سطح آب‌های آزاد باعث شده امکان انتقال بار هوایی کارگو از این فرودگاه نسبت به کل فرودگاه‌های کشور بسیار سهل‌تر و به صرفه‌تر باشد و با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری و کشاورزی استان می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

میرحسینی گفت: در راستای ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری، در سه سال گذشته پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کمک ناوبری در این فرودگاه نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است و بنا بر مصوبه سفر رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ به استان گیلان، هشت و نیم هکتار اراضی طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل طی پرداخت حق پذیره آستان قدس با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال خریداری شد و پروژه استریپ‌سازی و زهکشی آب‌های سطحی نیز با ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد ریال به منظور استانداردسازی سطوح پروازی در حال اجرا است.

مدیرکل فرودگاه گیلان از انجام مطالعات بهسازی و توسعه ظرفیت پارکینگ هواپیما در این فرودگاه خبر داد و بیان کرد: همچنین رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعددی برای تاسیس یک ایرلاین بومی در استان صورت پذیرفت که امیدواریم به‌زودی با شروع به فعالیت این شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، شاهد رونق چشمگیری در زمینه پروازهای مسافری و باری باشیم.

میرحسینی افزود: هاب تعمیرات موتور هواپیما در فرودگاه رشت توسط بخش خصوصی در حال راه اندازی است و در آینده نزدیک با احداث سایت گمرک و کارگو از طریق بخش خصوصی در این فرودگاه و برقراری پروازهای باری شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی از استان گیلان به مناطق دیگر به خصوص کشورهای همسایه خواهیم بود.

وی در پایان اظهار کرد: وجود زمین ۳۸۰۰۰ مترمربعی در ضلع شرقی فرودگاه و در مجاورت جاده رشت به انزلی نیز از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب برای بخش خصوصی است که پیشنهاداتی نیز در این زمینه به این فرودگاه رسیده و با استعداد موجود این زمین می‌تواند به نمونه‌ای ممتاز از احداث شهر فرودگاهی تبدیل شود.

نظر شما