شناسهٔ خبر: 66978838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام خمینی (ره) به ایران عزت و سربلندی بخشید

امام جمعه کرمان، گفت: برگرداندن عزت و سربلندی به ایران مهمترین هدف امام خمینی (ره) بود که با توکل به فضل الهی و پشتوانه مردمی محقق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امام خمینی(ره) به ایران عزت و سربلندی بخشید، اظهار داشت: بالاترین و با ارزش‌ترین علم، علمی است که در خدمت انسان و بشریت باشد.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم مهمترین عمل است، افزود هر علمی که موضوعش مهمتر باشد، علم و اهمیت آن بالاتر است، بالاترین و با ارزش‌ترین علم، علمی است که به بشریت خدمت کند و در خدمت‌رسانی به مردم پیشگام باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به خاطره‌ای از شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان کرمان، بیان کرد: خدمت به مردم به ویژه محرومان در مناطق دوردست، مهمترین رویکرد شهید آیت‌الله رئیسی بود.

وی به مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) در جامعه جهانی نیز اشاره کرد و گفت: مرجعیت در طول تاریخ کانون طهارت و پاکی بود و در هیچ مکتب و مذهبی مثل شیعه این سرمایه ارزنده وجود ندارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ایران یکی از پهناورترین کشور‌های جهان بود و متاسفانه بخش‌هایی از این کشور در معاهده‌های ننگین از دست رفت، بیان کرد: جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که ذره‌ای از خاک وطن را به بیگانه نداده است.

وی با اشاره به اخراج چهار تن از پادشاهان ایران به خارج از کشور توسط بیگانگان، گفت: امام خمینی (ره) عزت و سربلندی را به ایران برگرداند، زیرا کشور ایران دارای قدمت تاریخی بوده و همیشه تاریخ مستقل بود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سخنرانی کوبنده امام خمینی (ره) در سال‌های 1341 و 1342 بیان کرد: برگرداندن عزت و سربلندی به ایران مهمترین هدف امام راحل بود که با توکل به فضل الهی و پشتوانه مردمی محقق شد.

انتهای پیام/511/

نظر شما