شناسهٔ خبر: 66978337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سرپرست کتابخانه‌های عمومی لرستان:

رویدادهای فرهنگی در شهرهای لرستان برگزار می‌شود/ «سراب حمام» پلدختر کتابخانه ندارد

لرستان - سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان از برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی کتاب‌محور در همه شهرستان‌های این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان روز یک‌شنبه در دیدارهای جداگانه با ائمه جمعه معمولان و پلدختر ضمن گرامیداشت خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان، از ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی هر دیار یاد کرد و افزود: امام جمعه در هر شهر از جایگاه تاثیرگذاری برخوردار است و در مسائل مختلف ائمه جمعه محور اتحاد و انسجام هستند و در هر شهری که این مهم مد نظر باشد، پیشرفت و توسعه در امور محقق شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه امروز با نسل جدیدی از کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم، افزود: کتابخانه عمومی از همه ظرفیت‌ها خود استفاده کرده و خدمات اطلاعات و دانشی را از این طریق به مردم منتقل می‌کند.

وی ضمن درخواست اختصاص بخشی از زمان نمازجمعه به معرفی کتاب برای نمازگزاران، گفت: به دنبال این هستیم رویدادهای فرهنگی را به همه شهرستان‌های استان منتقل کنیم و این مراسم فقط در مرکز استان نباشد که در آینده نزدیک با رونمایی از برخی از کتاب‌های در تراز ملی در شهرستان‌های استان این روند آغاز خواهد شد.

سبزیان با اشاره به اینکه تریبون نمازجمعه از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: با مساعدت ائمه جمعه قطعاً اتفاقات خوبی به در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی رقم خواهد خورد.

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد/ «سراب حمام» پلدختر کتابخانه ندارد

ترویج فرهنگ مطالعه یکی از ضروریات جامعه است

امام جمعه شهرستان معمولان نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام سبزیان در مسئولیت جدید، بیان کرد: یکی از ضروریات جامعه ما که علما و بزرگان از جمله مقام معظم رهبری بارها بر روی آن تاکید داشته مسئله ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام ابوالحسن آروانی ادامه داد: در حال حاضر مطالعه آنگونه که باید در بین مردم رواج نداشته و یا مطالعات سطحی و تیترخوانی است که یکی از دلایل اصلی این آسیب استفاده نادرست از فضای مجازی است.

وی به برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: امید است با تداوم برنامه‌های فرهنگی، گرایش مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه عمیق، بیشتر شود.

امام جمعه شهرستان معمولان همچنین آمادگی خود به منظور توسعه فرهنگ مطالعه در شهرستان معمولان را اعلام کرد و افزود: ستاد نماز جمعه شهرستان از مشارکت با کتابخانه‌های عمومی استقبال می‌کند.

رویدادهای فرهنگی در شهرستان‌های لرستان برگزار خواهد شد/ «سراب حمام» پلدختر کتابخانه ندارد

امام جمعه شهرستان پلدختر نیز در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: فقدان آیت‌الله رئیسی سنگین بوده؛ اما وجود مبارک مقام معظم رهبری موجب دلگرمی است و در این مصیبت همه مردم با پیام و کلام ایشان آرام گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی افزود: در آستانه سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) هستیم و یقین دارم جامع‌ترین و رساترین جمله درباره امام راحل، سخن مقام معظم رهبری است که فرمودند: «امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است».

وی با اشاره به اهمیت فعالیت هرچه بیشتر در حوزه فرهنگ گفت: خدماتی که کتابخانه‌های عمومی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد، جای تقدیر دارد.

سراب حمام پلدختر کتابخانه ندارد

موسوی گفت: شهر سراب‌حمام از داشتن کتابخانه محروم بوده که انتظار داریم در آینده نزدیک از طریق ممکن یک باب کتابخانه عمومی در این شهر راه‌اندازی شود.

به گزارش ایبنا، در جریان سفر سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان به شهرستان‌های پلدختر و معمولان، حجت‌الاسلام سبزیان از کتابخانه‌های عمومی امام علی (ع)، علامه جزایری (ره) و پروژه ساخت کتابخانه شماره دو پلدختر بازدید کرد.

نظر شما