شناسهٔ خبر: 66978120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افزایش خسارت سیل آلمان و ایتالیا به علت زیرساخت نامناسب

بارش شدید باران و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از آلمان و ایتالیا را ویران کرد، این قبیل حوادث نشان می‌دهد که رویدادهای شدید آب‌وهوایی در حال افزایش هستند و با افزایش گرمایش جهانی بیشتر نیز خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به‌دنبال فقدان دسترسی به زیرساخت‌های مناسب، سیل ناشی از بارش شدید باران‌های متوالی آلمان و ایتالیا را ویران کرد. به این ترتیب به صدها نفر از ساکنان توصیه شده است خانه‌های خود را ترک کنند. در حال حاضر نیز بخش‌های جنوبی آلمان تحت هشدار سیل قرار دارد که بالاترین میزان آن مربوط به غرب سوابیا، آلگائو و بایرن شمالی است. در شهر آگسبورگ نیز به‌دلیل بارندگی شدید و افزایش سطح آب وضعیت اضطراری اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود در ساعات آینده سطح آب در این مناطق به‌شدت افزایش پیدا کند.

ایالت‌های جنوبی باواریا و بادن-وورتمبرگ به‌طور کامل زیر آب رفته‌اند و در چندین منطقه وضعیت اضطراری اعلام شده است، به‌ویژه که پیش‌بینی می‌شود بارش باران شدیدتر شود. در بعضی از مناطق نیز خدمات اورژانس مجبور شدند ساکنانی را که در خانه‌هایشان گیر کرده بودند، با هلیکوپتر نجات دهند.

سیل آلمان و ایتالیا را ویران کرد

از ساکنان سراسر کشور خواسته شده است که در طبقات بالایی خانه‌های خود پناه بگیرند و آب را قبل از مصرف بجوشانند، زیرا سیلاب، تأسیسات تصفیه آب محلی را تحت تأثیر قرار داده است.

جاری شدن سیل در ایتالیا

ایتالیا نیز پس از بارش شدید باران دچار سیل شدید شد. طوفان‌ها و بارندگی‌های شدید بسیاری از مناطق شمالی ایتالیا را زیر آب برد. منطقه دریاچه کنستانس نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته و در معرض خطر سیل قرار دارد، بنابراین به حدود ۱۳۰۰ نفر از ساکنان توصیه شده است که منطقه را تخلیه کنند. رودخانه‌های دانوب، راین و نکار نیز در معرض خطر طغیان قرار دارند.‌

طغیان رودخانه ناتیسون در شمال شرق ایتالیا با مفقود شدن سه جوان مستقر در جزیره‌ای کوچک همراه بود که به‌دلیل باران سیل‌آسا و افزایش سریع سطح آب درخواست کمک کرده بودند. جست‌وجوها به‌دنبال این سه تن همچنان ادامه دارد.

در سطح این کشور نیز خودروها هم‌چون قایق در خیابان‌ها شناور شده‌اند و خدمات اورژانس از لنج‌ها برای نجات مردم از خانه‌هایشان استفاده می‌کنند. در همین حال جنوب ایتالیا با موج گرمای غیرفصلی مواجه و دمای هوا در سیسیل به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

سیل آلمان و ایتالیا را ویران کرد

ایتالیا در کنار بارش‌های سیل‌آسا در شهرهایی هم‌چون میلان و ونتو، با تندبادهایی به‌سرعت ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت مواجه است به‌طوری که حتی یک قطار باری را واژگون کرد، از سوی دیگر ساردینیا در جنوب این کشور شرایط بسیار خشکی را تجربه می‌کند و در حال حاضر کشاورزان گندم محلی با فصل بد دیگری مواجه هستند، زیرا به‌دلیل کمبود آب انتظار نصف برداشت معمول را دارند. برای این منطقه محدودیت‌های آبی نیز در اواخر تابستان پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما