شناسهٔ خبر: 66978024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست بودجه و اعتبارات معاونت آموزشی وزارت بهداشت

اقدامات موثر معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم

در عمر سه ساله دولت سیزدهم، اقدامات موثری در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رقم خورده است.

صاحب‌خبر -
اقدامات موثر معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رصوی، سرپرست بودجه و اعتبارات معاونت آموزشی وزارت بهداشت در جشنواره آموزشی-دانشگاهی شهید مطهری که با هدف تجلیل از مقام استاد در پردیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات این معاونت در دولت سیزدهم پرداخت.
 
تقی ربانی افزود: در ابتدای شروع به کار، با حذف ردیف و بودجه آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط سازمان برنامه و بودجه روبرو بودیم که دو سال پیاپی برای احیای این ردیف تلاش و امسال سرانجام با پیگیری‌های مداوم، محقق و بازگردانده شد.
 
بهبود امور رفاهی دانشجویان و اساتید علوم پزشکی
 
 وی گفت: دومین اتفاق و یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم، بهبود امور رفاهی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که به همین منظور کمک هزینه تحصیلی کارورزان و دستیاران در این دوره نسبت به گذشته به هشت برابر افزایش یافت و تلاش می‌کنیم برای نیم سال دوم این رقم نیز افزایش داشته باشد.
 
این مسئول موضوع گسترش رشته ها، کیفیت خدمات و اصلاح فرآیند‌ها را از موضوعاتی دانست که در دولت سیزدهم محقق شد و افزود: در این زمینه ۱۶۷ فعالیت اصلاح و ادغام شد و در نهایت ۱۰۹ فرآیند احصا و در معاونت آموزشی دانشگاه‌ها ترسیم شد و اکنون در حال خدمت رسانی به مردم است.
 
مشاور اجرائی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اصلاح نمودار سازمانی و تشکیلات دانشکده‌ها را هم در دست بررسی خواند و گفت: این نمودار در اغلب دانشگاه ها، مربوط به ۹ سال گذشته بوده و با توجه به اینکه در این سال‌ها اتفاقات چشمگیری همچون توسعه رشته‌های تخصصی، PhD و توسعه تحصیلات تکمیلی رخ داده، نمودار سازمانی هیچ تغییر و تحولی نداشته است و ما در جذب هیئت علمی و اساتید دارای چالش هستیم.
 
جشنواره شهید مطهری؛ تجلیل از استادان علوم پزشکی
 
در ادامه دکتر سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: جشنواره آموزشی شهید مطهری هر سال به منظور تجلیل از استادان علوم پزشکی، صاحبان فرایند‌های آموزشی و استادان و دانشجویان نمونه و منتخب برگزار می‌شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه نیز کسب مجوز راه اندازی دانشکده دندانپزشکی، ارتقای ۱۷ عضو هیئت علمی دانشگاه، شروع و پیگیری طرح‌های عمرانی دانشگاه بعد از ۱۳ سال را از جمله فعالیت‌های معاونت آموزشی دانشگاه در دولت سیزدهم بیان کرد.
 
دکتر عصارزاده به ضرورت راه اندازی مرکز آزمون جامع الکترونیک دانشگاه اشاره کرد و گفت: جانمایی و تهیه نقشه این مرکز انجام شده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
 
 در پایان این جشنواره از صاحبان فرایند‌های آموزشی برتر دانشگاه، اساتید نمونه آموزشی، اساتید دارای ارتقای رتبه علمی، دانشجویان نمونه آموزشی و برنده مسابقه مقاله‌خوانی و ترسیم نقشه مفهومی دانشگاه با اهدای لوح، قدردانی شد.

نظر شما