شناسهٔ خبر: 66977791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاهی به‌ترین‌های لیگ بیست و سوم فوتبال

پرونده بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس بسته شد.

صاحب‌خبر -

پرونده بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی شب گذشته بسته شد که تیم پرسپولیس با ۶۸ امتیاز قهرمان شد و تیم فوتبال استقلال هم با ۶۷ امتیاز رتبه دوم را به دست آورد. همچنین تیم‌های پیکان و صنعت نفت آبادان به لیگ دسته یک سقوط کردند.  

در این گزارش نگاهی به‌ترین‌های  لیگ بیست و سوم فوتبال  می‌اندازیم.

بیشترین برد 

تیم فوتبال پرسپولیس با ۲۰ برد بیشترین پیروزی را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص داد و تیم‌های استقلال و سپاهان به ترتیب با ۱۹ و ۱۷ برد رتبه‌های دوم و سوم بیشترین برد را در اختیار دارند.  

بیشترین باخت 

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با ۱۷ باخت بیشترین شکست را در لیگ برتر فوتبال متحمل شد. بعد از آن، تیم‌های فولاد و نساجی با ۱۵ باخت بیشترین شکست را تجربه کردند.  

بهترین خط حمله 

تیم فوتبال سپاهان با ۵۳ گل بهترین خط حمله را در اختیار دارد و بعد از آن تیم پرسپولیس با ۴۵ گل قرار گرفته است.  

بهترین خط دفاع 

تیم فوتبال استقلال با ۱۵ گل خورده بهترین خط دفاع را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص داد و بعد از آن تیم پرسپولیس با ۱۸ گل خورده قرار گرفته است.  

بیشترین مساوی

تیم سقوط کرده پیکان با ۱۵ مساوی بیشترین تساوی را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص داده است و بعد از آن تیم گل گهر سیرجان با ۱۲ مساوی قرار دارد.  

بهترین تفاضل گل 

تیم‌های پرسپولیس و سپاهان با +۲۷ بهترین تفاضل گل را در لیگ برتر فوتبال در  اختیار دارند و بعد از آن تیم استقلال با +۲۵ بهترین تفاضل گل را تصاحب کرده است.  

بدترین خط دفاع 

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با ۴۹ گل خورده بدترین خط دفاع یگ برتر فوتبال را در اختیار دارد و بعد از آن تیم هوادار با ۴۸ گل خورده بدترین خط دفاع را به خود اختصاص داده است.  

بدترین خط حمله 

تیم فولاد با ۲۰ گل زده بدترین خط حمله را به خود اختصاص داده است و بعد از آن تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان قرار دارد.  

کمترین برد 

تیم‌های سقوط کرده صنعت نفت آبادان و پیکان با ۴ برد کمترین پیروزی را در لیگ برتر فوتبال به خود اختصاص دادند و بعد از آن تیم‌های استقلال خوزستان و هوادار با ۶ برد قرار دارند.  

کمترین باخت 

تیم فوتبال استقلال با یک باخت کمترین شکست را در لیگ برتر فوتبال متحمل شده است و بعد از آن تیم پرسپولیس با ۲ باخت قرار دارد.  

کمترین مساوی 

تیم‌های فوتبال سپاهان و تراکتو با ۶ مساوی کمترین مساو‌ی را به خود اختصاص دادند.  

بدترین تفاضل گل 

تیم سقوط کرده صنعت نفت آبادان با -۲۵ بدترین تفاضل گل را به خود اختصاص داده است. بعد از آن فولاد با -۲۰ بدترین تفاضل گل را در اختیار دارد.  

بیشترین کلین شیت 

سید حسین حسینی و  حسین پور حمیدی با  بسته نگه داشتن دروازه خود در ۱۸  بازی بیشترین کلین شیت را در لیگب رتر فوتبال به خود اختصاص دادند. بعد از آن، علیرضا بیرانوند با ۱۳ کلین شیت قرار دارد.  

آقای گل 

شهریار مغانلو مهاجم تیم فوتبال سپاهان با ۱۶ گل توانست آقای گل بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال شود.  

بهترین پاسور 

ریکاردو آلوز  هافبک تیم تراکتور با ۱۱ پاس گل بهترین پاسور بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال شد. بعد از آن سید ابوالفضل جلالی با ۱۰ پاس گل قرار دارد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما