شناسهٔ خبر: 66977711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شهید رئیسی تربیت یافته مکتب امام بودند

هاشمی گفت: شاید یکی از وجوه تمایز و افتخار نهضت و تمدن معناگر انقلاب اسلامی که ما به دنبالش هستیم همین انسان‌های متفاوت که تربیت یافته مکتب امام هستند.

صاحب‌خبر -

سید محمد هاشمی، جانشین وزیر فرهنگ با حصور در برنامه جهان آرا در شبکه افق گفت: ما نمونه عالی انسان انقلاب اسلامی را از دست دادیم، شاید یکی از وجوه تمایز و افتخار نهضت و تمدن معناگر انقلاب اسلامی که ما به دنبالش هستیم همین انسان‌های متفاوت که تربیت یافته مکتب امام هستند.

وی ادامه داد: یکی از همان چهره‌های شاخص شهید آیت الله رئیسی است که در ۴۰ سال خدمت صادقانه به مردم در این انقلاب کارنامه روشنی را به جای گذاشتند.

هاشمی عنوان کرد: به نظرم یکی از ویژگی‌های اصلی که در وجود ایشان بود و واقعا کم مثل ایشان پیدا می‌شود اعتقاد و باورش به مردم بود. او واقعا بی ادا و بی ریا عاشق و دلباخته مردم بود. البته این باوری که شهید جمهور به مردم داشت به دلیل اعتقاد و باورش به خدا می‌آمد یقین و ایمان کاملی که شهید داشت در واقع باعث می‌شد باور و اعتقاد به مردم داشته باشد.

وی افزود: شهید رئیسی بدون تزویر دلداده مردم بود و این‌باوری که آیت‌الله رئیسی به مردم داشت از باور و اعتقاد به خداوند بود. مردم‌باوری و مردم‌محوری شهید رئیسی باعث شد محبت ایشان به دل مردم نفوذ کند و خداوند این‌محبت را در قلب مردم قرار داده است.

وی اظهار کرد: پوپولیسم، نگاه ابزاری به مردم دارد ولی نهایتا اهداف خود را دنبال می‌کند ولی نگاه الهی مردم را خلیفه‌الله و در راه مردم قدم‌بر می‌دارد.

هاشمی توضیح داد: شهید رئیسی هیچ وقت در آتشی ندمید و همیشه خاموش کننده هر فتنه بود و به یاد دارید در مناظره ریاست جمهوری یکی از کاندید‌ها به شهید گفتند شما که ۶ کلاس سواد دارید و حاج آقا با کرامت از کنارش رد شد و زمانی که مناظره تمام شد بالای سر آن کاندید رفتند و گفتند به خاطر این تهمتی که زدید برای شما از خداوند استغفار می‌کنم.

وی افزود: شهادت شهید رئیسی هم سرمایه اجتماعی برای ما آورد، شهید جمهور ما نه فقط یک انسان با اخلاقیات ویژه بلکه یک مدیر شاخص تحول‌گرا بود و بهترین شاهد ادعایم اعتماد مقام معظم رهبری به ایشان بود.

هاشمی گفت:شهید رئیسی با رویکرد مردمی وارد آستان قدس رضوی شد که واقعا وضعیت آستان قدس به قبل و بعد ایشان تقسیم می‌شود.

نظر شما