شناسهٔ خبر: 66977696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

حمله دوباره ارتش یمن به ناو هواپیمابر آیزنهاور در دریای سرخ

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ما با پهپاد و موشک برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته به ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال دریای سرخ حمله کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ما با پهپاد و موشک برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته به ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال دریای سرخ حمله کردند.

به گزارش شبکه المسیره یمن، وی گفت که ارتش یمن ۶ عملیات را انجام داده است.

سریع تایید کرد که علاوه بر ناو هواپیمابر آیزنهاور در شمال دریای سرخ، یک ناوشکن آمریکایی نیز در این دریا هدف حمله دقیق چند فروند پهپاد قرار گرفته است.

وی تشریح کرد: کشتی «MAINA» و کشتی «ALORAIQ» را در اقیانوس هند و کشتی «ABLIANI» را در دریای سرخ هدف قرار دادیم.

سریع بار دیگر تأکید کرد که حمله به ناو آمریکا با دقت بالایی انجام گرفته است.

در ادامه بیانیه سخنگوی نیروهای مسلح یمن آمده که در حمله به ناو هواپیمابر و ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ از موشک و پهپاد استفاده شده که این ادوات نظامی به شکل مستقیم و دقیق به اهداف خود برخورد کرده است.

سریع بار دیگر تأکید کرد که حمله ارتش یمن تا زمانی که جنگ و محاصره در غزه به قوت خود باقی است؛ ادامه خواهد یافت.

نیروهای مسلح یمن ۱۱ خردادماه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا را در دریای سرخ در جریان عملیات مشترک یگان‌های موشکی و نیروی دریایی این کشور هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما