شناسهٔ خبر: 66977235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهدید بن گویر و اسموتریچ به سرنگونی کابینه نتانیاهو

دو وزیر کابینه نتانیاهو تهدید کردند در صورت پذیرش طرح آتش بس بایدن بدون در نظرگرفتن نابودی کامل حماس، کابینه را سرنگون خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

 تهدید بن گویر و اسموتریچ به سرنگونی کابینه نتانیاهو 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اسموتریچ وزیر دارایی رژیم اشغالگر اسرائیل گفت: ما خواستار ادامه جنگ برای از بین بردن حماس، بازگرداندن اسرا و ایجاد واقعیت امنیتی متفاوت در غزه هستیم.

اسموتریچ افزود: ما با پایان دادن به جنگ قبل از نابودی حماس موافقت نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم که به دستاورد‌های خود آسیب جدی وارد کنیم.

وی تأکید کرد: من با نخست وزیر صحبت کردم و به او گفتم بخشی از دولتی نخواهم بود که طرح پیشنهادی بایدن را بپذیرد و به جنگ پایان دهد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر هم گفت: طرح پیشنهادی برای آتش بس که جزئیات آن منتشر شد، به معنای پایان دادن به جنگ و توافقی بی پروا است که تهدیدی امنیتی برای اسرائیل و پیروزی برای فلسطینیان محسوب می‌شود.

او همچنین تاکید کرد: پذیرش این طرح، نه پیروزی مطلق بلکه شکست مطلق است و ما هرگز اجازه توقف جنگ بدون نابودی کامل حماس را نمی‌دهیم.

بن گویر هم تأکید کرد در صورت موافقت نتانیاهو با طرح ارائه شده، کابینه را سرنگون خواهند کرد.

 
یائیر لاپید: عقب نشینی ما از توافق به معنای اعدام اسرا است
شبکه المیادین به نقل از یائیر لاپید، رهبر مخالفان در «اسرائیل» اعلام کرد: عقب نشینی ما از توافق به معنای حکم اعدام برای اسرا و بحران اعتماد با آمریکایی ها خواهد بود.

نظر شما