شناسهٔ خبر: 66976027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برنی سندرز: نتانیاهو جنایتکار جنگی است

مهران ثنایی نورانی

سناتور آمریکایی برنی سندرز، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را جنایتکار جنگی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نتانیاهو روز شنبه دعوت رهبران کنگره آمریکا برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره در حمایت از رژیم صهیونیستی را پذیرفت.

نتانیاهو در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، گفت: «خوشحالم که این افتخار را دارم که به نمایندگی از اسرائیل در برابر هر دو مجلس کنگره و افشای حقیقت برای نمایندگان مردم آمریکا و کل جهان در مورد جنگ "عادلانه" ما علیه کسانی که خواهان نابودی ما هستند، سخنرانی می‌کنم.»

در این بیانیه آمده است که نتانیاهو اولین رهبر خارجی خواهد بود که در چهار مناسبت در مقابل مجلس نمایندگان و سنا سخنرانی می‌کند.

دفتر نتانیاهو تصویری از دعوت آمریکایی‌ها را به این بیانیه ضمیمه کرد، اما به تاریخ سخنرانی در مقابل کنگره اشاره‌ای نکرد.

در همین حال سندرز در شبکه اجتماعی خود گفت: بنیامین نتانیاهو یک جنایتکار جنگی است. او نباید برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره دعوت شود. من قطعا در آن شرکت نخواهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این سناتور با بیان اینکه با حکم دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای نتانیاهو موافق است، گفت: «این افراد در نقض آشکار و ظالمانه قوانین بین‌المللی دست دارند.»

در ۲۰ مه، کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی، درخواست‌هایی را برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما