شناسهٔ خبر: 66975878 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

هر آنچه باید درباره حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور دانست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تأکید کرد که طبق چرخه تعریف‌شده در وزن ۸۶ کیلوگرم، همین حالا هم حسن یزدانی ملی‌پوش است و کامران قاسم‌پور هم درواقع آلترناتیو این وزن محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تأکید کرد که طبق چرخه تعریف‌شده در وزن ۸۶ کیلوگرم، همین حالا هم حسن یزدانی ملی‌پوش است و کامران قاسم‌پور هم درواقع آلترناتیو این وزن محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، محسن کاوه که میهمان دیروز برنامه دایره طلایی بود، درباره رقابت‌های جام تختی عنوان کرد: زنجانی‌ها خیلی خوب مسابقات جام تختی را برگزار کردند و همه از بابت میزبانی راضی بودند. از نظر کیفی به لحاظ پشتوانه‌سازی این رقابت‌ها خوب بود. اگر سکوها را مرور کنیم، خیلی خوشحال شدیم که کشتی‌گیران رده سنی جوانان امسال روی سکو قرار گرفتند. وظیفه ما سنگین‌تر شد. با جایگاه حقوقی‌ای که دارم، یکی از اهداف‌مان باید المپیک باشد و بحث دیگرمان هم پشتوانه‌سازی؛ این مسابقات زنجان از این نظر برای آینده کشتی خوب بود.

رحمان 6 حریف در قواره خودش دارد/ آوردن تقوی هدفمند بود

او درباره وضعیت آمادگی ملی‌پوشان المپیکی کشتی آزاد با رحمان عموزاد شروع کرد و گفت: رحمان بعد از آنکه سال 2023 مدال نگرفت، خودش را خوب جمع کرد، در آسیایی انتخابش را به‌عنوان ملی‌پوش مسجل کرد. کشتی‌گیر جسور، شجاع و با شهامتی است که من به این فاکتورهایش امتیاز بالایی می‌دهم. البته وزن 65 کیلو وزن پرترافیکی است. او با یک حساب سرانگشتی شش حریف در قواره خود دارد اما خیلی پرتلاش، به‌عنوان اولین نفر حاضر در روز اول اردو، آخرین نفری است که اردو را ترک می‌کند. گوش به فرمان بوده و می‌خواهد خودش را به کشتی دنیا در المپیک ثابت کند. اضافه‌شدن مهدی تقوی به کادر فنی هم کاملا هدفمند بود. آوردن یک نفر با خصوصیات نزدیک به رحمان و کسی که قبلا خودش قهرمان جهان شده تا رحمان حرفش را بشنود. تقوی قبلا هم به اردو آمده بود اما بعد از یک هفته رفت، اما این بار کاملا از مربیان پای کار است و با هم هماهنگ شده و کار را خوب پیش می‌برند. ما دکتر حمزه را هم به‌عنوان روان‌شناس کنار تیم داریم.

74 کیلو وزن پرترافیکی است، اما به یونس امامی امیدوار هستم

کاوه درباره یونس امامی نیز تصریح کرد: شکست او در بلگراد، به‌نوعی یک اتفاق کشتی بود. البته هوش و ذکاوت حریفی مانند تسابولوف را هم نباید دست‌کم گرفت. یونس در لیگ خوب نبود، ولی با صحبت‌هایی که شد و نوع تمریناتش را عوض کردیم، به لحاظ روحی هم روی او کار شد، ابتدا شرایط خوبی نداشت اما هرچه جلوتر رفتیم، شرایطش امیدوارکننده‌‎تر بود. یونس کرواسی با یونس بیشکک خیلی فرق می‌کرد و توانست حریفان مدعی را در مسابقات کسب سهمیه ببرد. یونس امامی بدون اشتباه و مقتدرانه آنچه را از او خواسته شده بود، اجرا کرد و به هدفش رسید. هرچند 74 کیلو هم وزن پرترافیکی در دنیاست، اما خیلی به او امید دارم و امیدوارم این بچه کرد شهریاری ما به حقش برسد.

یزدانی در اردوها جزء کشتی‌گیران مطیع بوده، او اکنون هم ملی‌پوش ماست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حسن یزدانی که قرار است در روزهای آینده در بوداپست کشتی بگیرد، خاطرنشان کرد: او با 9 مدال، جایگاه فنی بالایی داشته و از لحاظ محبوبیت چه در ایران و چه خارج از کشور نیز در سطح بالایی است، چه در دوران گذشته و چه اکنون در اردوها یکی از کشتی‌گیران مطیع بوده. او بعد از بازی‌های آسیایی جراحی کتف داشت و در دوران پس از جراحی، باید حرکات اصلاحی و فیزیوتراپی را انجام می‌داد. از موقعی که این مسئولیت را قبول کردم، مرتبا با او در تماس بودم. روزی هفت تا هشت ساعت کار می‌کرد که خودش را برساند و تمام این مراحل هماهنگ شده بود. چون نوع تمرین حسن فرق می‌کرد، به اردو نیامد. طبق تجویز پزشک جراح و فیزیوتراپ، باید کارهای مجزا انجام می‌داد که در اردوی مسابقات مجارستان به ما اضافه شده. او همین حالا هم طبق تعریف چرخه، ملی‌پوش ماست. طبق چرخه‌ای که تعریف شده، تنها کسی که می‌توانست با حسن یزدانی کشتی بگیرد، هادی وفایی‌پور بود که اگر در آسیایی طلا می‌گرفت، باید با حسن کشتی می‌گرفت؛ والّا او طبق چرخه ملی‌پوش شده است.

آمادگی صددرصد یزدانی در مجارستان لزومی ندارد

او درباره اینکه پس چرا او به مجارستان اعزام می‌شود؟ گفت: حسن یزدانی به دلیل جراحی مدتی نبود، باید شرایط او را به‌عنوان یک سرمایه ملی در نظر بگیریم. او باید در فاصله زمانی 40، 50‌روزه تا المپیک، به مجارستان برود و با چند کشتی‌گیر خوب کشتی بگیرد تا در درجه اول ببینیم شرایط کتفش به چه شکل است. او اصلا در این مسابقات نباید صددرصد آمادگی بدنی داشته باشد. برای المپیک باید یک تصمیم خوب بگیریم. حسن دارد تلاش می‌کند و ان‌شاءالله او را خوب و سرحال ببینیم.

ارتباط یزدانی و قاسم‌پور خوب است؛ رقابت مخفیانه‌ای بین آنها نیست

کاوه درباره اینکه با توجه به مصاحبه اخیر کامران قاسم‌پور و اعلام آمادگی‌اش برای کشتی‌گرفتن در 86 کیلو، چه تصمیمی دراین‌باره اتخاذ می‌شود، عنوان کرد: کامران عزیز ماست و کشتی‌گیر قابلی است. او رقیب حسن در 86 کیلو بود و بعد به 92 کیلو رفت و کشتی‌های خوبی گرفت. احتمالاتی بود که شاید حسن به مسابقه نرسد. ما باید شرایط ملی را در نظر می‌گرفتیم که یک نفر به‌عنوان آلترناتیو داشته باشیم که این شخص کامران قاسم‌پور بود و الان هم در اردو او را داریم. خیلی مرتب کار می‌کند و ارتباطش با حسن یزدانی هم خیلی خوب است و هیچ رقابت مخفیانه‌ای نیست و این دو نفر کنار هم هستند. برای آنکه هرکدام‌شان بروند و موفق باشند، هر دو تلاش می‌کنند. مسئله این بود که اگر روزی کتف حسن یزدانی یاری نکرد، یک نفر را برای المپیک داشته باشیم.

پزشک معتمد فدراسیون غیبت گلیج را تأیید نکرد

سرمربی تیم ملی آزاد درباره انتخاب امیرعلی آذرپیرا برای المپیک و انتقاداتی که بابت میدان‌ندادن به مجتبی گلیج شده، تأکید کرد: امیرعلی آذرپیرا با 22 سال سن، به مسابقات قهرمان جوانان و امیدهای جهان رفته و مدال گرفته است. سال گذشته هم در رقابتی نزدیک در ارومیه، کشتی را به مجتبی گلیج باخت و گلیج برای تیم ملی انتخاب شد. گلیج عزیز ماست، ولی تعریفی که درباره مسابقات کشوری شد، این بود که غیبت در این رقابت‌ها حتما باید با تأیید پزشک معتمد فدراسیون باشد که پزشک چنین تأییدی را نداد، حتی یکی، دو اردو هم دعوتش کردیم. از این طرف هم آذرپیرا همه پله‌ها را رو به جلو برداشت. در زاگرب خوب کشتی گرفت و بعد هم خودش به سهمیه المپیک رسید و انصاف می‌گوید خودش ملی‌پوش شود.

جدیدی، حیدری و خادم قهرمان جهان شدند اما قهرمان المپیک نه!

کاوه همچنین با اشاره به اینکه همه از قهرمانی امیرحسین زارع در المپیک صحبت می‌کنند، گفت: ما قهرمان جهان زیاد داشتیم اما چند تا طلای المپیک در تاریخ گرفتیم؟ قهرمانان بزرگ و سرآمدی مانند عباس جدیدی، امیررضا خادم، علیرضا حیدری و... که قهرمان جهان شدند ولی طلای المپیک نگرفتند. خیلی‌ها صحبت می‌کنند که باید دو یا سه طلای المپیک بگیریم یا می‌خواهند بگویند کار امیرحسین زارع خیلی راحت است. نمی‌خواهم حریفان یا مسابقه را بزرگ بکنم، این بچه‌ها شبانه‌روز تمرین می‌کنند و زجر می‌کشند اما نمی‌توانیم پیشاپیش از قهرمانی آنها بگوییم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما