شناسهٔ خبر: 66974773 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پرسپولیس و سلطه بر لیگ برتر ایران

بررسی آمار ده سال گذشته لیگ برتر نشان می‌دهد تیم قرمزپوش پایتخت بیشترین جام قهرمانی را از آن خود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال امشب با قهرمانی پرسپولیس و حسرت استقلال در کسب جام به پایان رسید. قرمز پوشان در یک بازی دشوار برابر مس رفسنجان با تک گل گولسیانی در دقیقه ۸۶ موفق شدند هفتمین قهرمانی خود با ۶۸ امتیاز را در لیگ برتر جشن بگیرند.

در لیگ بیست‌ودوم نیز تیم قرمز پوش پایتخت با ۶۶ امتیاز موفق به کسب این عنوان شده بود. استقلال نیز امشب با هدایت جواد نکونام به نایب قهرمانی رضایت داد، اما در لیگ بیست‌ویکم با هدایت فرهاد مجیدی و کسب ۶۸ امتیاز جام قهرمانی را به خانه برده بود.

در لیگ بیستم پرسپولیس با ۶۷ امتیاز در پایان فصل جشن قهرمانی گرفت و افتخاری دیگر را به ویترین باشگاه خود اضافه کرد. قرمز پوشان در لیگ نوزدهم نیز با ۶۷ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بودند، این در حالی است که آن‌ها در لیگ هجدهم نیز با ۶۱ امتیاز سومین قهرمانی پی‌درپی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند. در لیگ هفدهم نیز تیم قرمز پوش پایتخت با ۶۴ امتیاز روی سکوی قهرمانی ایستاده بود.

قرمز پوشان در لیگ شانزدهم با ۶۶ امتیاز جام قهرمانی را از آن خود کردند. استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم در فصلی شگفت‌انگیز با کسب ۵۷ امتیاز روی سکوی قهرمانی ایستاده بود. طلایی پوشان اصفهان که امشب به جایگاه سوم رضایت دادند در لیگ چهاردهم با ۵۹ امتیاز قهرمان شده بودند.

بررسی این آمار نشان می‌دهد پرسپولیس با درخشش و ثبت رکوردهای جالب توجه در ۱۰ سال گذشته برترین تیم ایران بوده است.

نظر شما