شناسهٔ خبر: 66974653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بهره برداری از ۱۸۸ پروژه مخابراتی و طرح شهرداری الکترونیک در کردستان

امروز در آیینی با حضور وزیر کشور، طرح شهرداری الکترونیک و ۱۸۸ پروژه مخابراتی با هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه در سنندج بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان،  وزیر کشور امروز در این آیین اظهار کرد: طرح‌های مخابراتی گامی به سوی تحقق دولت الکترونیک است و بخشی از تحقق دولت الکترونیک بدون نقش برجسته شهرداری‌ها شکل نمی‌گیرد.
آغاز بهره برداری ۱۸۸ پروژه مخابراتی و طرح شهرداری الکترونیک در کردستان
 
احمد وحیدی افزود: شهر هوشمند از دریچه شهرداری الکترونیک می‌گذرد و باید انواع فناوری‌ها به خدمت گرفته شود و خدمات به گونه‌ای طراحی شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند.وی بر ضرورت توسعه ارتباطات تاکید کرد و گفت: در بحث سیما و منظر شهری هم باید، شهر‌هایی با معیار‌های اسلامی و ایرانی داشته باشیم.
وحیدی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت رئیس جمهور اشاره داشت و افزود: همه از جمله مردم کردستان داغدار شهادت آیت الله رئیسی هستیم و محبت مردم استان به ان شهیدبزرگوار موج می‌زند.مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل سیستم‌های مخابراتی، سیار، انتقال و فیبرنوری است که از اسفند سال گذشته تاکنون به بهره برداری رسید.
آزاد حکمت افزود: امسال نیز هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال پروژه مرتبط با اربعین در نقاط مختلف استان تعریف شده که به بهره برداری خواهد رسید. 
شهردار سنندج هم در این آیین گفت: شهرداری الکترونیک راه‌اندازی و پنج هزار و ۳۹۰ هکتار عکس برداری هوایی انجام شده است.سیدانور رشیدی یاداور شد: سامانه سنندج من، حمل و نقل، مدیریت شهری ۱۳۷ و ۱۲۵، داده نماها، سامانه نوبت دهی غیرحضوری، فرصت‌های سرمایه گذاری، برآیند راه اندازی شهرداری الکترونیک در سنندج است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها خواهد شد.وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح، ۶۵ قرارداد با دفاتر پیشخوان منعقد می‌شود، ادامه داد: ۳۰۰ نیروی حجمی و چندین نیروی شرکتی در شهرداری سنندج داریم که امیدواریم تبدیل وضعیت شوند.

نظر شما