شناسهٔ خبر: 66974493 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

علیرضا زادبر مجری برنامه جریان در یک نشست خبری مطرح کرد

«جریان» کوشید گره‌های ذهنی مخاطب را باز کند

روزنامه جوان

فراهانی در خصوص مخاطبان جریان گفت: مخاطبان جریان اهل فکر، منطق و تحلیل هستند و تقریباً در همراه کردن آن‌ها به هدف مدنظرمان رسیدیم. وی ضمن تمجید از انتخاب موضوعات برنامه جریان اظهار کرد: جریان، این امر را در قضیه طوفان‌الاقصی، وعده صادق و شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه نشان داد

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: مخاطبان «جریان» اهل فکر، منطق و تحلیل هستند و تقریباً در همراه کردن آن‌ها به هدف مدنظرمان رسیدیم. 
نشست خبری عوامل برنامه «جریان» روز گذشته در سازمان صداوسیما برگزار شد. محسن فراهانی، مدیرگروه اجتماعی شبکه یک سیما در ابتدای این نشست در خصوص ایده شکل‌گیری برنامه جریان گفت: طی جلسات متعدد نیاز دیدیم برنامه‌ای با محوریت پرداخت به مسائل روز ایران و جهان داشته باشیم. در شبکه یک برنامه‌های مختلف سیاسی وجود داشت، بنابراین تلاش شد در این برنامه با نگاه رسانه‌ای به مسائل و ریشه‌های فرهنگی، فکری و بنیادی آن‌ها نگریسته شود. وی افزود: همزمانی شروع «جریان» با اغتشاش در کشور باعث شد به این نیاز توجه و با ورود بجا و مناسب به تبیین اتفاقات پرداخته شود. بر همین اساس برای برآورده کردن انتظارات مردم پا به این عرصه گذاشتیم و برای بیان بهتر مباحث از کارشناسان مطرح بهره گرفتیم. 
فراهانی در خصوص مخاطبان جریان گفت: مخاطبان جریان اهل فکر، منطق و تحلیل هستند و تقریباً در همراه کردن آن‌ها به هدف مدنظرمان رسیدیم. وی ضمن تمجید از انتخاب موضوعات برنامه جریان اظهار کرد: جریان، این امر را در قضیه طوفان‌الاقصی، وعده صادق و شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه نشان داد. این برنامه نقش مهمی در مسائل روز، چون انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت. طبق آمار‌های اعلام شده، این برنامه در انتخابات اسفند و دور دوم انتخابات در اردیبهشت امسال در افزایش مشارکت مردم نقش داشته و پیام‌های بی‌واسطه‌ای که امروز از مخاطبان گرفتیم، اثباتی بر این ادعاست. 
علیرضا زادبر، مجری برنامه «جریان» نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: در ۱۰۸ قسمتی که از این برنامه پخش شده است، شاهد پیام‌هایی با محتوای لطف، پیشنهاد و انتقاد بودیم و به احترام این همراهی، جریان این روز‌ها چندلایه را دنبال می‌کند؛ لایه نخست رابط بودن برنامه بین نخبگان و توده است. معتقدم اتصال نخبگان با توده مردم کار آسانی نیست و جریان ثابت کرد که در این لایه موفق عمل کرده است. زادبر درباره اهداف برنامه جریان گفت: یکی از اهداف برنامه این بود که پشت‌پرده حوادث را تحلیل کند و در این اتفاق شیرین، بنده به‌عنوان دانشجو از کارشناس سؤال می‌کنم تا گرهی باز نشده باقی نماند. جریان به مخاطبان خود می‌گوید که به برنامه‌های دیگر نیز دقت‌نظر داشته باشند و حرف جریان را هم بشنوند. 
وی در خصوص حضور دو طیف سیاسی در برنامه جریان گفت: در این برنامه از دو طیف سیاسی دعوت می‌شود و در آینده هم دعوت می‌کنیم، منتها برخی می‌آیند و برخی نیز قبول نمی‌کنند. درخواست می‌کنم این امر را پوشش دهید تا مخاطبان برنامه از عدم حضور مخالفان در برنامه آگاه شوند و از ما دلگیر نشوند. 
شهریار زرشناس، پژوهشگر، استاد دانشگاه و یکی از کارشناسان برنامه جریان هم گفت: از زمانی که وارد برنامه جریان شدم در مواجهه روزانه مردم شاهد بازخورد‌های جالبی هستم که از طریق جریان با من آشنا شدند. تصور نمی‌کردم شاهد چنین بازخورد‌ها و واکنش‌های خوبی از سوی مخاطبان برنامه باشم. مردم بسیار پیگیر و جدی هستند و راجع به مباحث برنامه، تحلیل و نقد دارند. 
زرشناس در خصوص انتخابات پیش‌رو گفت: اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، معتقدم با دامنه تأثیرگذاری که رسانه دارد، دو طیف مخاطبان جریان در انتخابات شرکت می‌کنند. در هیچ برنامه‌ای چنین تأثیر و تجربه‌ای را ندیده‌ام و این را مرهون اتاق فکر دغدغه‌مند و همکاری تیمی هستیم. 
این استاد دانشگاه درباره موفقیت برنامه جریان هم گفت: از موفقیت‌های این برنامه به زمان و شرایط پخش برمی‌گردد. فضای خالی شبکه یک از چنین برنامه‌ای این فرصت را به جریان داد تا جریان‌سازی کند. یکی دیگر از رموز موفقیت جریان به ترکیب مخاطب و کارشناسان آن برمی‌گردد. 
مصطفی مژدهی‌فر، تهیه‌کننده «جریان» عنوان کرد: از نخستین روز‌های شروع برنامه دغدغه داشتیم تا برنامه متفاوتی برای ارائه داشته باشیم و در جلساتی که با دوستان برگزار کردیم، تلاش شد در طرح سؤالات و انتخاب کارشناسان متفاوت عمل کنیم. همچنین تلاش کردیم مباحث را سلسله‌وار پیگیر شویم و تا به نتیجه مطلوب نرسیدیم وارد مبحث جدید نشویم.

نظر شما