شناسهٔ خبر: 66974490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در افتتاحیه اجلاس «غزه؛ مظلوم مقاوم»

قالیباف: «وعده صادق» خانه عنکبوتی اسرائیل را به نمایش در آورد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

عملیات وعده صادق ایران، خانه عنکبوتی رژیم منحوس اسرائیل را پیش چشم جهانیان به‌نمایش درآورد و محاسبات غلط نظام سلطه را برهم زد. ما نه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نه در حفظ حریم امنیت خود با دشمن تعارف نداریم، اما خوب است جوانان جهان بدانند که ما برای مردم‌سالاری مقاومت کرده و برای اینکه همه ساکنان اصلی و واقعی فلسطین خودشان فارغ از مذهب و هویت خود، سرنوشت کشور خود را تعیین کنند. این طرح همیشگی و شدنی جمهوری اسلامی ایران برای حل قطعی مسئله فلسطین است. 
دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در اجلاس بین‌المللی «غزه؛ مظلوم مقاوم» که به‌مناسبت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) و با حضور ۳۵۰ تن از اندیشمندان خارجی سازمان‌های حامی فلسطین به میزبانی ستاد خارجی سالگرد بزرگداشت امام خمینی (س) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه امروز وجدان آزادگان جهان از آنچه ماه‌ها و سال‌ها است بر سر فلسطینیان می‌رود، زخم دیده و تکان خورده است، اظهار داشت: امروز که موج مردمی حمایت از غزه و رفح مقاوم تا شهر‌های اروپایی و امریکایی بلند شده و حتی برخی هم‌پیمانان گذشته رژیم صهیونیستی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مصمم شده‌اند، امروز که دادگاه بین‌المللی لاهه دست از لکنت زبان برداشته و به صراحت اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند، امروز که دانشگاه‌های اروپا و امریکا به رغم سرکوب توسط وفاداران به موجودیت نامشروع اسرائیل کلاس‌های درس رهایی بخش و آزادگی شده‌اند، جهان صدای فلسطین را می‌شنود، اما این صدا ۶۰ سال پیش از گلوی یک مرد الهی در قم به گوش ما رسید. او یکه و تنها و حتی در میانه شگفتی یاران نزدیکش که او را برای مبارزه با نظام ستمشاهی خودکامه و وابسته ایران همراهی می‌کردند، ریشه فساد و ظلم را نه تنها در ایران بلکه در جهان نشان داد؛ امریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل. البته راه حل را نیز به ما آموخت؛ محو رژیم صهیونیستی. آن هم در حالی که دنیا و حتی جهان اسلام درگیرودار کنار آمدن با این موجودیت نامشروع و فراموشی فلسطین بود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نگرش امام خمینی (ره) لازمه حل مسئله فلسطین، توجه وجدان جهانی و وحدت امت اسلامی بود، یادآور شد: از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد تا پیروزی انقلاب اسلامی، امام (ره) هرگز اجازه نداد که مسئله فلسطین از دستور کار مردم ایران حذف شود. بعد از پیروزی انقلاب نیز ایشان تمام امکانات نظام برآمده از انقلاب مردم را برای حل ریشه‌ای مسئله فلسطین به خدمت گرفت. 
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه توحش اسرائیل را واکنشی از یک ترس وجودی دانست که آن را به خوبی و روزافزون حس می‌کند و افزود: هیچ‌کس بهتر از خود اسرائیل درک نمی‌کند که این موج مقاومت با محوریت خود فلسطینی‌ها دیر یا زود این پیکره نحس و فاسد را ریشه‌کن خواهد کرد. قالیباف در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه ان‌شاءالله همبستگی جهانی برای نابودی اسرائیل ادامه خواهد یافت و جوانان ما به جهان پس از اسرائیل که برای زندگی انسان امروز جای بهتری است سلام خواهند کرد، عنوان کرد: عملیات وعده صادق ایران، خانه عنکبوتی رژیم منحوس اسرائیل را پیش چشم جهانیان به‌نمایش درآورد و محاسبات غلط نظام سلطه را برهم زد.

نظر شما