شناسهٔ خبر: 66974223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌برداری از ۱۷ هزار تخت و ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۷ هزار تخت و ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بهرام عین اللهی  بیان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در کشور توزیع شد که شامل ام آر آی، شتاب دهنده و سی تی اسکن بود و تعداد زیادی نیز در حال توزیع است.
وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت افتتاح شد و با فعال بودن۱۵۰ هزار تخت در کشور، حدود ۱۲ درصد به تخت‌های قبل و بعد انقلاب اضافه و در ۲ هزار و ۷۰۰ طرح بهداشتی استفاده شد.
عین اللهی ادامه داد: قرار بود تا آخر دولت ۱۵ هزار تخت دیگر در کشور به بهره برداری برسد و یک هزار تخت نیز تا پایان ماه جاری افتتاح خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به بهره برداری از ۲۰۰ طرح سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان طی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت، اولین شرکت داروسازی و تولید سرم از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در شروع دولت به یک هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است و همچنان در حال افزایش است و ۲ پژوهشکده علوم پایه و سلامت افتتاح شد.

عین اللهی اضافه کرد: بهره برداری از دستگاه‌های پیشرفته و شتابدهنده در درمان سرطان، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان از دیگر اقدامات دانشگاه در دولت سیزدهم است و دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۰۰ دانشجوی خارجی در ۲۶ رشته دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکیر بر اینکه علم شهید آیت الله رییسی را نگه میداریم گفت: شهید جمهور، امام راحل و مقام معظم رهبری هر کدام یک گفتمان دارند که پیوسته هستند.
وی اظهار کرد: با شهادت آیت الله رییسی یک فرمانده مقتدر را از دست دادیم اما گفتمان وی، جهاد و حضور در میدان ادامه دارد.
از مشی آیت الله رییسی این بود که اعتقاد داشت مردم باید نتایج خیر طرح‌های افتتاح شده را ببینند.
عین اللهی وطن دوستی، انقلابی بودن، مردمی بودن و دانشمند بودن را از مهمترین ویژگی‌های شهید جمهور آیت الله رییسی عنوان کرد و ادامه داد: کنترل بیماری کرونا بزرگترین اقدام ایشان در حوزه سلامت بود و ۳۰۰ شهید سلامت در این دوران داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: با شروع دولت سیزدهم ۱۸ میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده بود و با ثبت روزانه حدود ۷۰۰ و هفته ای پنج هزار فوتی، ۵۰ هزار بیمار مراجعه کننده، ۲۰ هزار بستری و هشت هزار بیمار بدحال، اولین خواسته رهبر معظم انقلاب کنترل کرونا بود.
وی گفت: با مدیریت کامل شهید آیت الله رییسی، تزریق واکسن از ۷۰ هزار دز در روز به یک میلیون و ۶۰۰ هزار و در هفته به هشت میلیون و ۶۰۰ هزار دز رسید و مرگ و میر کاهش یافت.
عین اللهی خاطرنشان کرد: صندوق بیماری های خاص مجلس در سال ۱۴۰۱ با ۵۰ هزار میلیارد ریال راه انداری شد و امسال به ۹۰ هزار میلیارد ریال رسید.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه برای افتتاح ۱۵ طرح دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس به خوزستان سفر کرد.

نظر شما