شناسهٔ خبر: 66974012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

در جامعه‌ای که دو سوم آن یارانه‌بگیر هستند عدالت برقرار نیست

روزنامه اعتماد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در ارزیابی وضعیت امروز جامعه ایرانی نمی‌توانیم به فقدان عدالت و صداقت اعتراف نکنیم. جامعه‌ای را که دو سوم جمعیت آن یارانه‌بگیر هستند نمی‌توان یک جامعه برخوردار از عدالت دانست.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی از فقدان عدالت در جامعه انتقاد کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، در ارزیابی وضعیت امروز جامعه ایرانی نمی‌توانیم به فقدان عدالت و صداقت اعتراف نکنیم. جامعه‌ای را که دو سوم جمعیت آن یارانه‌بگیر هستند نمی‌توان یک جامعه برخوردار از عدالت دانست. بی‌عدالتی زشت‌تر اینکه تلاش می‌شود فقر و تبعیض و مشکلات معیشتی مردم انکار شود و حتی با ترفندهای تبلیغاتی وانمود شود که همه چیز سر جای خود قرار دارد و اوضاع بر وفق مراد است! این، یعنی بی‌صداقتی.

این روزنامه افزوده است: انتظار اینست که اگر حکمرانان به هر دلیل نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند، به مردم بگویند که در جاری ساختن عدالت ناتوان هستند و جای خود را به افرادی بدهند که توان لازم را برای برقراری عدالت در جامعه دارند. برقرار کردن عدالت در جامعه از کسانی برمی‌آید که به جای امور فرعی و ظاهری به موضوعات اصلی و بنیادی بپردازند، به افراد کوچک و متملق میدان ندهند، نیروهای صادق و لایق را بکار بگمارند و راه را برای شکوفا شدن استعدادها باز کنند تا کشور بدون آنکه دچار تبعیض و بازی‌های سیاسی و جناحی شود از بهترین نیروها برای پیشرفت و شکوفا شدن برخوردار شود.

جمهوری اسلامی نوشته است: امروز با این شیوه حکمرانی فاصله زیادی داریم و به همان اندازه از مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی فاصله گرفته‌ایم. در ایام سالگرد رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، فاصله گرفتن از امور ظاهری و تبلیغات غیرصادقانه، نیاز اساسی حکمرانی سالم است. مسئولان به جای توسل به غوغاسالاری، برای برقرار ساختن عدالت در جامعه تلاش کنند و تعامل صادقانه با مردم را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.

نظر شما